Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Brugbar peer feedback: instruktion og træning før vi slipper de studerende løs

Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

Dokumenter

Studerende kan være medskabere af undervisning i akademisk skrivning, når de modtager og giver feedback til hinandens ufærdige akademiske tekster. Det ser vi i et udviklingsprojekt, hvor vi afprøver kollektive vejledningsformater. Vi har dog erfaret:
1. at studerende mangler træning i at give og modtage feedback
2. at den manglende træning kan stå i vejen for realiseringen af læringspotentialet ved peer feedback.
OriginalsprogDansk
Udgivelsesår2017
StatusUdgivet - 2017
BegivenhedDUN: Dansk Universitetspædagogisk Netværk - Vingsted hotel og konferencecenter, Bredsten, Danmark
Varighed: 30 maj 201731 maj 2017
http://dun-net.dk/aktiviteter/2017/dun-conference-2017/

Konference

KonferenceDUN: Dansk Universitetspædagogisk Netværk
LokationVingsted hotel og konferencecenter
LandDanmark
ByBredsten
Periode30/05/201731/05/2017
Internetadresse

Bibliografisk note

Poster

    Forskningsområder

  • Peer feedback, skrivegrupper, skriveproces, writer-based, reader-based

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 120441031