Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Brug af evidensbaserede metoder i seks pædagogiske institutioner: Når evidens møder den pædagogiske hverdag Rapport 3, august 2012

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Dokumenter

  • Merete Wiberg
  • Anne Mette Buus, VIA University College
  • ,
  • Trine Holck Grundahl, VIA University College
  • ,
  • Stine del Pin Hamilton, VIA University College
  • ,
  • Palle Rasmussen, Aalborg Universitet
  • ,
  • Ulla Nørtoft Thomsen
I denn rapport fremlægger vi resultater af undersøgelserne i de 6 institutioner, hvor vi observerede og gennemførte fokusgruppeinterviews. Den problemstiling vi undersøgte, var hvordan den specifikke evidensbaserede metode, som var belvet indført i institutionen, havde indflydelse på det pædagogiske personales anvendelse af viden og dømmekraft i den pædagogiske praksis. Fokus har været på pædagogerns beskrivelse af, hvordan metoden havde betydning i deres hverdag.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
ForlagAalborg Universet, Institut for Læring og Filosofi
Vol/bindForskningsrapport 26
Antal sider85
ISBN (Elektronisk)9788791543883
StatusUdgivet - 2012
SerietitelForskningsrapport
Nummer26

    Forskningsområder

  • evidensbasering, daginstitution, pædagogik, Pædagogisk filosofi, Early childhood, Dagtilbud, Evidens

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 51854873