Bredde og dybde i praksisfaglighed

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Vi vil i denne artikel analysere praksisfaglighed i et teori og praksis-perspektiv og på den baggrund, samt med inddragelse af teori om didaktisk autenticitet og kunstpædagogik, argumentere for, at praksisfaglighed generelt kan være meningsskabende for eleverne og således begribes og bruges i princippet i alle fag. Disse pointer illustrerer vi gennem en case fra et åben skole-forløb på ARKEN Museum for moderne kunst.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftUnge Paedagoger
Nummer3
Sider (fra-til)20-27
Antal sider8
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - okt. 2020

    Forskningsområder

  • Praksisfaglighed, Åben skole, Teori og praksis

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Aktiviteter

  • Praksisfaglighed til debat

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus

Projekter

ID: 199270650