Beboerkonferencen som faciliteret læringsrum: notat om læringsteoretisk baggrund for beboerkonferencer

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    594 Downloads (Pure)

    Abstract

    De læringsteorier og praktiske overvejelser, som ligger til grund for specielt beboerkonferencerne, er beskrevet i et notatet, som er skrevet af lektor Ib Ravn, DPU, Aarhus Universitet, for Socialstyrelsen, med en indledning af Socialstyrelsen. Det understøtter forståelsen af, hvordan ledere og medarbejdere har gavn af metoden. Særligt beskrives det, hvordan lederne udøver god facilitering af det mødeforum, som en beboerkonference er. Her peger det på, hvordan lederne er vigtige som dem, der skaber et faciliteret læringsrum. Og at det skal ske i samspil med demenskoordinatorerne og selvfølgelig medarbejderne.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedOdense
    ForlagSocialstyrelsen
    Antal sider18
    ISBN (Trykt)978-87-93277-42-7
    StatusUdgivet - 8 apr. 2015

    Emneord

    • læring
    • facilitering
    • læringsrum
    • demens
    • udadreagerende adfærd
    • selvbestemmelsesteori
    • behovspsykologi
    • narrativitet
    • transfer
    • Facilitering af videnprocesser
    • Læringsledelse
    • Livslang læring
    • Læring

    Citationsformater