Barnet i Centrum: evaluering

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Standard

Barnet i Centrum : evaluering. / Broström, Stig; Jensen, Tine Mark; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Svinth, Lone.

København : Barnet i Centrum, Aarhus Universitet, 2015.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Harvard

Broström, S, Jensen, TM, Hansen, OH, Jensen, AS & Svinth, L 2015, Barnet i Centrum: evaluering. Barnet i Centrum, Aarhus Universitet, København.

APA

Broström, S., Jensen, T. M., Hansen, O. H., Jensen, A. S., & Svinth, L. (2015). Barnet i Centrum: evaluering. København: Barnet i Centrum, Aarhus Universitet.

CBE

Broström S, Jensen TM, Hansen OH, Jensen AS, Svinth L 2015. Barnet i Centrum: evaluering. København: Barnet i Centrum, Aarhus Universitet.

MLA

Broström, Stig o.a.. Barnet i Centrum: evaluering København: Barnet i Centrum, Aarhus Universitet. 2015.

Vancouver

Broström S, Jensen TM, Hansen OH, Jensen AS, Svinth L. Barnet i Centrum: evaluering. København: Barnet i Centrum, Aarhus Universitet, 2015.

Author

Broström, Stig ; Jensen, Tine Mark ; Hansen, Ole Henrik ; Jensen, Anders Skriver ; Svinth, Lone. / Barnet i Centrum : evaluering. København : Barnet i Centrum, Aarhus Universitet, 2015.

Bibtex

@book{ab3380836e194b0786c0965f8403750d,
title = "Barnet i Centrum: evaluering",
abstract = "Projekt Barnet i Centrum er nu afsluttet. De tre laboratorieledere - Ole Henrik Hansen, Anders Skriver Jensen og Lone Svinth - har sammen med cirka 350 vuggestuep{\ae}dagoger og dagplejere fordelt p{\aa} tre laboratorier afholdt 14 laboratoriem{\o}der, et centralt f{\ae}lles laboratorium og en afslutningskonference.Arbejdet i laboratorierne har givet mulighed for, at de tilknyttede forskere har kunnet st{\o}tte praktikerne i at reflektere over egen p{\ae}dagogiske praksis med de 0-3 {\aa}rige med henblik p{\aa} at itales{\ae}tte og begrebsligg{\o}re denne og p{\aa} dette grundlag l{\o}bende videreudvikle s{\aa}vel praksis som et didaktisk teoretisk grundlag for denne.Udvikling af praksis og dokumentation af forandringsproces er bragt tilbage i laboratorierne, hvor praktikere og forskere har arbejdet aktivt med denne empiri. Denne teori-praksis bev{\ae}gelse har medf{\o}rt, at laboratorieholderne har f{\aa}et betydningsfuld empiri, som kan ligge til grund for udvikling af nye teoretiske indsigter inden for 0-3{\aa}rs omr{\aa}det.Denne teori-praksis bev{\ae}gelse har betydet, at praktikerne har forandret praksis og opn{\aa}et ny viden. Og forskerne har via analyse af datamaterialet etableret grundlag for at udvikle ny viden om det p{\ae}dagogiske arbejde med de 0-3{\aa}rige b{\o}rn i vuggestue og dagpleje.Fordi deltagerne har l{\ae}rt via praksis / aktionen - og fordi forskerne udvikler ny viden, er der tale om s{\aa}vel aktionsl{\ae}ring som aktionsforskning.",
keywords = "Aktionsforskning, Laboratoriearbejde, P{\ae}dagoger og dagplejere, 0-3 {\aa}rige b{\o}rn, Aktionsl{\ae}ring, Early childhood, Dagtilbud, Early childhood, Dagtilbud",
author = "Stig Brostr{\"o}m and Jensen, {Tine Mark} and Hansen, {Ole Henrik} and Jensen, {Anders Skriver} and Lone Svinth",
note = "Evalueringsrapport fra projektet Barnet i Centrum 1",
year = "2015",
month = "5",
day = "10",
language = "Dansk",
publisher = "Barnet i Centrum, Aarhus Universitet",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Barnet i Centrum

T2 - evaluering

AU - Broström, Stig

AU - Jensen, Tine Mark

AU - Hansen, Ole Henrik

AU - Jensen, Anders Skriver

AU - Svinth, Lone

N1 - Evalueringsrapport fra projektet Barnet i Centrum 1

PY - 2015/5/10

Y1 - 2015/5/10

N2 - Projekt Barnet i Centrum er nu afsluttet. De tre laboratorieledere - Ole Henrik Hansen, Anders Skriver Jensen og Lone Svinth - har sammen med cirka 350 vuggestuepædagoger og dagplejere fordelt på tre laboratorier afholdt 14 laboratoriemøder, et centralt fælles laboratorium og en afslutningskonference.Arbejdet i laboratorierne har givet mulighed for, at de tilknyttede forskere har kunnet støtte praktikerne i at reflektere over egen pædagogiske praksis med de 0-3 årige med henblik på at italesætte og begrebsliggøre denne og på dette grundlag løbende videreudvikle såvel praksis som et didaktisk teoretisk grundlag for denne.Udvikling af praksis og dokumentation af forandringsproces er bragt tilbage i laboratorierne, hvor praktikere og forskere har arbejdet aktivt med denne empiri. Denne teori-praksis bevægelse har medført, at laboratorieholderne har fået betydningsfuld empiri, som kan ligge til grund for udvikling af nye teoretiske indsigter inden for 0-3års området.Denne teori-praksis bevægelse har betydet, at praktikerne har forandret praksis og opnået ny viden. Og forskerne har via analyse af datamaterialet etableret grundlag for at udvikle ny viden om det pædagogiske arbejde med de 0-3årige børn i vuggestue og dagpleje.Fordi deltagerne har lært via praksis / aktionen - og fordi forskerne udvikler ny viden, er der tale om såvel aktionslæring som aktionsforskning.

AB - Projekt Barnet i Centrum er nu afsluttet. De tre laboratorieledere - Ole Henrik Hansen, Anders Skriver Jensen og Lone Svinth - har sammen med cirka 350 vuggestuepædagoger og dagplejere fordelt på tre laboratorier afholdt 14 laboratoriemøder, et centralt fælles laboratorium og en afslutningskonference.Arbejdet i laboratorierne har givet mulighed for, at de tilknyttede forskere har kunnet støtte praktikerne i at reflektere over egen pædagogiske praksis med de 0-3 årige med henblik på at italesætte og begrebsliggøre denne og på dette grundlag løbende videreudvikle såvel praksis som et didaktisk teoretisk grundlag for denne.Udvikling af praksis og dokumentation af forandringsproces er bragt tilbage i laboratorierne, hvor praktikere og forskere har arbejdet aktivt med denne empiri. Denne teori-praksis bevægelse har medført, at laboratorieholderne har fået betydningsfuld empiri, som kan ligge til grund for udvikling af nye teoretiske indsigter inden for 0-3års området.Denne teori-praksis bevægelse har betydet, at praktikerne har forandret praksis og opnået ny viden. Og forskerne har via analyse af datamaterialet etableret grundlag for at udvikle ny viden om det pædagogiske arbejde med de 0-3årige børn i vuggestue og dagpleje.Fordi deltagerne har lært via praksis / aktionen - og fordi forskerne udvikler ny viden, er der tale om såvel aktionslæring som aktionsforskning.

KW - Aktionsforskning

KW - Laboratoriearbejde

KW - Pædagoger og dagplejere

KW - 0-3 årige børn

KW - Aktionslæring

KW - Early childhood

KW - Dagtilbud

KW - Early childhood

KW - Dagtilbud

M3 - Rapport

BT - Barnet i Centrum

PB - Barnet i Centrum, Aarhus Universitet

CY - København

ER -