Abstract
At fritids- og ungdomsklubber har vidtrækkende betydninger for børn og unges oplevelser af trivsel hersker der ingen tvivl om. Vennerne, fællesskabet, legen og aktiviteterne kendetegner nogle af de kerneelementer, der udgør drivkraften for børn og unges tilvalg af de fritids- og ungdomspædagogiske tilbud. I dette kapitel vil vi derfor gerne udfolde børn og unges egne oplevelser af, hvilke betydninger det har for dem at være en del af et fællesskabende fritids- og ungdomsklubmiljø og udfolde deres perspektiver på, hvad der kendetegner et godt børne- og ungeliv. Den fritids- og ungdomspædagogiske ramme repræsenterer et mulighedslandskab for mødesteder, hvor (nye) venskaber med andre børn og unge kan gro og fællesskaber spire. Det vil vi gerne kigge nærmere på i nærværende kapitel.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fritids- og ungdomspædagogik : en grundbog i fritids- og ungdomspædagogisk arbejde med større børn og unge |
Redaktører | Kirsten Elisa Petersen, Christoffer Schultz |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Ungdomsringen |
Publikationsdato | apr. 2024 |
Sider | 164-188 |
Kapitel | 7 |
ISBN (Trykt) | 9788790742645 |
Status | Udgivet - apr. 2024 |
Emneord
- Fritidspædagogik
- Ungdomspædagogik
- Børn og unge
- Trivsel
- Fællesskaber
- Børnsperspektiver