At vide, kunne, ville og turde – ”rela” i læreruddannelsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kapitlet præsenterer udviklingsarbejde med "relationskompetence" på Læreruddannelsen, VIA, og spørgsmål om, hvordan relationskompetence skal forstås, hvad det betyder i en skole- og undervisningssammenhæng, hvad det mere præcist er, en lærer skal kunne - og ikke mindst: Hvordan en lærerstuderende kan tilegne sig disse kompetencer i uddannelsen.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionernes fundament : En kritik og vision
RedaktørerBodil Christensen, Celine Ferot, Mads Hermansen
Antal sider23
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Udgivelsesår2019
Sider93 - 115
Kapitel5
ISBN (trykt)ISBN 978-87-7160-738-3
StatusUdgivet - 2019

    Forskningsområder

  • Relationskompetence, Læreruddannelse, Lærerprofession

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 167795411