Kan et kompetenceudviklingsforløb i læringslaboratorier føre til styrket professionel identitet, styrket pædagogisk arbejde i et helhedsperspektiv (EDUCARE) og styrket samarbejde mellem pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledere – og vil dette øge værdsættelsen af diversitet blandt medarbejdere og børn i dagtilbud? Disse spørgsmål har en forskergruppe fra Aarhus Universitet i samarbejde med forskere og professionshøjskoler fra tre andre lande – Belgien, Slovenien og Portugal – undersøgt i et Erasmus+ projekt.
I artiklen belyses den danske del af projektet, som er gennemført sammen med tre institutioner fra Randers kommune i en 8-månedersperiode i 2019-2020. Med bidrag fra Marianne Illeris Bundgård og Rikke Glassau, pædagogiske ledere i Randers
Originalsprog
Dansk
Udgivelsesår
sep. 2020
Antal sider
19
Status
Udgivet - sep. 2020
Forskningsområder
kompetenceudvikling, dagtilbud, pædagoger, pædagogmedhjælpere, diversitet, ulighed, Early childhood, Pædagogprofession