Aarhus Universitets segl

At lære at værdsætte diversitet i dagtilbud: – professionel kompetenceudvikling i læringslaboratorier.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

Kan et kompetenceudviklingsforløb i læringslaboratorier føre til styrket professionel identitet, styrket pædagogisk arbejde i et helhedsperspektiv (EDUCARE) og styrket samarbejde mellem pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledere – og vil dette øge værdsættelsen af diversitet blandt medarbejdere og børn i dagtilbud? Disse spørgsmål har en forskergruppe fra Aarhus Universitet i samarbejde med forskere og professionshøjskoler fra tre andre lande – Belgien, Slovenien og Portugal – undersøgt i et Erasmus+ projekt.

I artiklen belyses den danske del af projektet, som er gennemført sammen med tre institutioner fra Randers kommune i en 8-månedersperiode i 2019-2020. Med bidrag fra Marianne Illeris Bundgård og Rikke Glassau, pædagogiske ledere i Randers
OriginalsprogDansk
Udgivelsesårsep. 2020
Antal sider19
StatusUdgivet - sep. 2020

    Forskningsområder

  • kompetenceudvikling, dagtilbud, pædagoger, pædagogmedhjælpere, diversitet, ulighed, Early childhood, Pædagogprofession

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Aktiviteter

  • Følgegruppemøde VALUE

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af konference

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 195492320