At lære at værdsætte diversitet i dagtilbud: – professionel kompetenceudvikling i læringslaboratorier.

Bente Jensen, Maria Marquard, Rikke Glassau Jensen, Marianne Illeris Bundgaard

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

306 Downloads (Pure)

Abstract

Kan et kompetenceudviklingsforløb i læringslaboratorier føre til styrket professionel identitet, styrket pædagogisk arbejde i et helhedsperspektiv (EDUCARE) og styrket samarbejde mellem pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledere – og vil dette øge værdsættelsen af diversitet blandt medarbejdere og børn i dagtilbud? Disse spørgsmål har en forskergruppe fra Aarhus Universitet i samarbejde med forskere og professionshøjskoler fra tre andre lande – Belgien, Slovenien og Portugal – undersøgt i et Erasmus+ projekt.

I artiklen belyses den danske del af projektet, som er gennemført sammen med tre institutioner fra Randers kommune i en 8-månedersperiode i 2019-2020. Med bidrag fra Marianne Illeris Bundgård og Rikke Glassau, pædagogiske ledere i Randers
OriginalsprogDansk
Publikationsdatosep. 2020
Antal sider19
StatusUdgivet - sep. 2020

Emneord

  • kompetenceudvikling
  • dagtilbud
  • pædagoger
  • pædagogmedhjælpere
  • diversitet
  • ulighed
  • Early childhood
  • Pædagogprofession
  • Følgegruppemøde VALUE

    Jensen, B. (Arrangør) & Marquard, M. (Arrangør)

    23 nov. 2020

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af konference

    Fil

Citationsformater