At gøre sig relevant – perspektiver på humanistiske dimittenders arbejdsmarkedsrelevans

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Uddannelsespolitikken domineres af en forestilling om, at uddannelse skal betragtes som et middel til beskæftigelse. Artiklen viser, hvordan denne forestilling ikke blot danner afsæt for vurdering af videregående uddannelser, men også for humanistiske studerendes vurdering og iscenesættelse af sig selv som arbejdsmarkedsrelevante subjekter. De humanistiske uddannelser stemples som mindre arbejdsmarkedsrelevante end mange andre universitetsuddannelser.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Nummer2
Sider (fra-til)64-74
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 2015

    Forskningsområder

  • Uddannelsespolitik, Arbejdsmarkedsrelevans, Dimittender, Humaniora, Universitetsuddannelse

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 102320242