Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

I kapitlet præsenteres en model for assessment og intervention til brug for udarbejdelse af både teori- og evidensinformeret som praksisbaseret assessment og intervention. Modellen er baseret på en holistisk tilgang til udarbejdelse af udviklingsplaner som inkluderer betydningen af nærmiljø, skole, kammeratskabsgruppe, familie samt funktionelle og struktuelle domæner i personligheden på adfærdsmæssig, fænomenologisk, intrapsykisk og biofysisk niveau.
OriginalsprogDansk
TitelDen positive psykologis metoder : forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention
RedaktørerFrans Ørsted Andersen, Gerd Christensen
Antal sider23
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagDansk Psykologisk Forlag
Udgivelsesår2012
Sider165-186
Kapitel9
ISBN (trykt)978-87-7706-729-7
StatusUdgivet - 2012

    Forskningsområder

  • Flow og positiv psykologi, assessment intervention udviklingsplan, udviklingsplan, intervention , assessment , psykologi , Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 51884863