Abstract
AKSOM er et tre-årigt projekt, som vil udvikle nye samarbejdspraksisser mellem skoler og museer. Deltagere er museumsinspektører og lærere fra hhv. tre museer og tre folkeskoler, som samarbejder i partnerskaber om såkaldte adoptionsklasser. Museet bliver for eleverne i disse klasser brugt som læringsrum og vidensressource fra eleverne bliver "adopteret" til de går ud af folkeskolen. Følgeforskningen i tilknytning til projektet er organiseret som Design Based Research (n http://ucsj.dk/fileadmin/user_upload/FU/Publikationer/Design-Based-Research-en-introduktion-KGY-020112.pdf). Følgeforskeren fungerer som facilitator af forskningsaktiviteterne og projektdeltagere virker som medforskere.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Danske Museer |
Vol/bind | Årg. 29 |
Nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 33-35 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0904-0579 |
Status | Udgivet - jul. 2016 |