AKSOM: ny forskning i partnerskabsmodeller

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

AKSOM er et tre-årigt projekt, som vil udvikle nye samarbejdspraksisser mellem skoler og museer. Deltagere er museumsinspektører og lærere fra hhv. tre museer og tre folkeskoler, som samarbejder i partnerskaber om såkaldte adoptionsklasser. Museet bliver for eleverne i disse klasser brugt som læringsrum og vidensressource fra eleverne bliver "adopteret" til de går ud af folkeskolen. Følgeforskningen i tilknytning til projektet er organiseret som Design Based Research (n http://ucsj.dk/fileadmin/user_upload/FU/Publikationer/Design-Based-Research-en-introduktion-KGY-020112.pdf). Følgeforskeren fungerer som facilitator af forskningsaktiviteterne og projektdeltagere virker som medforskere.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDanske Museer
Vol/bindÅrg. 29
Nummer3
Sider (fra-til)33-35
Antal sider3
ISSN0904-0579
StatusUdgivet - jul. 2016

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 101492327