Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet: normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem. / Kjær, Bjørg.

I: Barn, Bind 29, Nr. 2, 2011, s. 9-26.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{04055f85cbf9451797016ff9dbb1f16c,
title = "{\AE}stetiske forhandlinger om barnlig identitet: normaliserende identitetsarbejde p{\aa} et fritidshjem",
abstract = "P{\aa} baggrund af et etnografisk feltarbejde anl{\ae}gges {\ae}stetiske og kulturelle perspektiver p{\aa} hvordan b{\o}rn bearbejder og forholder sig til rollen som barn og positionen som fritidshjemsbarn. Tilgangen tager udgangspunkt i et folkloristisk begreb om {\ae}stetik. Det indeb{\ae}rer at det {\ae}stetiske betragtes som et f{\ae}nomen, der befinder sig i et krydsfelt, hvor teksten eller (tale)handlingen forbinder sig med form og indhold, som igen forbinder sig med den sociale sammenh{\ae}ng.",
keywords = "Dagtilbud, {\AE}stetiske fag/{\ae}stetik, Dagtilbud, {\AE}stetiske fag/{\ae}stetik",
author = "Bj{\o}rg Kj{\ae}r",
year = "2011",
language = "Dansk",
volume = "29",
pages = "9--26",
journal = "Barn",
issn = "0800-1669",
publisher = "Norsk Center for barneforskning",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet

T2 - normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem

AU - Kjær, Bjørg

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - På baggrund af et etnografisk feltarbejde anlægges æstetiske og kulturelle perspektiver på hvordan børn bearbejder og forholder sig til rollen som barn og positionen som fritidshjemsbarn. Tilgangen tager udgangspunkt i et folkloristisk begreb om æstetik. Det indebærer at det æstetiske betragtes som et fænomen, der befinder sig i et krydsfelt, hvor teksten eller (tale)handlingen forbinder sig med form og indhold, som igen forbinder sig med den sociale sammenhæng.

AB - På baggrund af et etnografisk feltarbejde anlægges æstetiske og kulturelle perspektiver på hvordan børn bearbejder og forholder sig til rollen som barn og positionen som fritidshjemsbarn. Tilgangen tager udgangspunkt i et folkloristisk begreb om æstetik. Det indebærer at det æstetiske betragtes som et fænomen, der befinder sig i et krydsfelt, hvor teksten eller (tale)handlingen forbinder sig med form og indhold, som igen forbinder sig med den sociale sammenhæng.

KW - Dagtilbud

KW - Æstetiske fag/æstetik

KW - Dagtilbud

KW - Æstetiske fag/æstetik

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 29

SP - 9

EP - 26

JO - Barn

JF - Barn

SN - 0800-1669

IS - 2

ER -