Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet: normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Institut for Læring
På baggrund af et etnografisk feltarbejde anlægges æstetiske og kulturelle perspektiver på hvordan børn bearbejder og forholder sig til rollen som barn og positionen som fritidshjemsbarn. Tilgangen tager udgangspunkt i et folkloristisk begreb om æstetik. Det indebærer at det æstetiske betragtes som et fænomen, der befinder sig i et krydsfelt, hvor teksten eller (tale)handlingen forbinder sig med form og indhold, som igen forbinder sig med den sociale sammenhæng.
OriginalsprogDansk
TidsskriftBarn
Vol/bind29
Nummer2
Sider (fra-til)9-26
Antal sider17
ISSN0800-1669
StatusUdgivet - 2011

    Forskningsområder

  • Dagtilbud, Æstetiske fag/æstetik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 39832621