Aarhus Universitets segl

Åben skole

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Standard

Åben skole. / Knudsen, Lars Emmerik Damgaard (Redaktør); Jensen, Laura Lundager (Redaktør); Thomsen, Anders Vestergaard (Redaktør) et al.
Odense: Syddansk Universitetsforlag, 2020. 283 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Harvard

Knudsen, LED, Jensen, LL, Thomsen, AV & Fredslund, M (red) 2020, Åben skole. Syddansk Universitetsforlag, Odense.

APA

Knudsen, L. E. D., Jensen, L. L., Thomsen, A. V., & Fredslund, M. (red.) (2020). Åben skole. Syddansk Universitetsforlag.

CBE

Knudsen LED, Jensen LL, Thomsen AV, Fredslund M, red. 2020. Åben skole. Odense: Syddansk Universitetsforlag. 283 s.

MLA

Knudsen, Lars Emmerik Damgaard et al. Åben skole Odense: Syddansk Universitetsforlag. 2020.

Vancouver

Knudsen LED, (ed.), Jensen LL, (ed.), Thomsen AV, (ed.), Fredslund M, (ed.). Åben skole. Odense: Syddansk Universitetsforlag, 2020. 283 s.

Author

Knudsen, Lars Emmerik Damgaard (Redaktør) ; Jensen, Laura Lundager (Redaktør) ; Thomsen, Anders Vestergaard (Redaktør) et al. / Åben skole. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2020. 283 s.

Bibtex

@book{67bc85f7690544ffacde9e5b7e916243,
title = "{\AA}ben skole",
abstract = "{\AA}ben skole betegner samarbejdet mellem skoler og lokale organisationer, som blev indf{\o}rt med skolereformen i 2014 og betyder, at de skal samarbejde i en helt anden skala end f{\o}r set.I denne antologi analyserer en r{\ae}kke p{\ae}dagogiske forskere det helt grundl{\ae}ggende sp{\o}rgsm{\aa}l: Hvad er {\aa}ben skole faktisk? Hvilke betydninger har {\aa}ben skole for skolens fag og for de lokale organisationer? Ambitionen med denne bog er at styrke den p{\ae}dagogiske teoriudvikling p{\aa} omr{\aa}det og er derved den f{\o}rste af sin art, der pr{\ae}senterer en bredde af forskningen i {\aa}ben skole som et p{\ae}dagogisk f{\ae}nomen. Som l{\ae}ser kan man bruge bogen til at f{\aa} et nuanceret og fagligt velbegrundet sprog for, hvad {\aa}ben skole er, hvordan man kan tale om det p{\aa} rig og nuanceret m{\aa}de samt hvilke p{\ae}dagogiske udfordringer for skole og lokalmilj{\o} det medf{\o}rer.Antologien henvender sig til l{\ae}rere, p{\ae}dagoger, undervisere p{\aa} l{\ae}rer- og p{\ae}dagoguddannelsen, studerende p{\aa} p{\ae}dagogiske uddannelser, p{\ae}dagogiske forskere, museumsformidlere og skoletjenester i b{\aa}de kulturorganisationer, virksomheder og foreninger samt kommunal forvaltninger inden for b{\o}rn, skole, kultur og fritid.",
keywords = "{\AA}ben skole, Skolereform, Samarbejde i partnerskaber",
editor = "Knudsen, {Lars Emmerik Damgaard} and Jensen, {Laura Lundager} and Thomsen, {Anders Vestergaard} and Mette Fredslund",
year = "2020",
language = "Dansk",
isbn = "9788740832778",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Åben skole

A2 - Knudsen, Lars Emmerik Damgaard

A2 - Jensen, Laura Lundager

A2 - Thomsen, Anders Vestergaard

A2 - Fredslund, Mette

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - Åben skole betegner samarbejdet mellem skoler og lokale organisationer, som blev indført med skolereformen i 2014 og betyder, at de skal samarbejde i en helt anden skala end før set.I denne antologi analyserer en række pædagogiske forskere det helt grundlæggende spørgsmål: Hvad er åben skole faktisk? Hvilke betydninger har åben skole for skolens fag og for de lokale organisationer? Ambitionen med denne bog er at styrke den pædagogiske teoriudvikling på området og er derved den første af sin art, der præsenterer en bredde af forskningen i åben skole som et pædagogisk fænomen. Som læser kan man bruge bogen til at få et nuanceret og fagligt velbegrundet sprog for, hvad åben skole er, hvordan man kan tale om det på rig og nuanceret måde samt hvilke pædagogiske udfordringer for skole og lokalmiljø det medfører.Antologien henvender sig til lærere, pædagoger, undervisere på lærer- og pædagoguddannelsen, studerende på pædagogiske uddannelser, pædagogiske forskere, museumsformidlere og skoletjenester i både kulturorganisationer, virksomheder og foreninger samt kommunal forvaltninger inden for børn, skole, kultur og fritid.

AB - Åben skole betegner samarbejdet mellem skoler og lokale organisationer, som blev indført med skolereformen i 2014 og betyder, at de skal samarbejde i en helt anden skala end før set.I denne antologi analyserer en række pædagogiske forskere det helt grundlæggende spørgsmål: Hvad er åben skole faktisk? Hvilke betydninger har åben skole for skolens fag og for de lokale organisationer? Ambitionen med denne bog er at styrke den pædagogiske teoriudvikling på området og er derved den første af sin art, der præsenterer en bredde af forskningen i åben skole som et pædagogisk fænomen. Som læser kan man bruge bogen til at få et nuanceret og fagligt velbegrundet sprog for, hvad åben skole er, hvordan man kan tale om det på rig og nuanceret måde samt hvilke pædagogiske udfordringer for skole og lokalmiljø det medfører.Antologien henvender sig til lærere, pædagoger, undervisere på lærer- og pædagoguddannelsen, studerende på pædagogiske uddannelser, pædagogiske forskere, museumsformidlere og skoletjenester i både kulturorganisationer, virksomheder og foreninger samt kommunal forvaltninger inden for børn, skole, kultur og fritid.

KW - Åben skole

KW - Skolereform

KW - Samarbejde i partnerskaber

UR - http://www.universitypress.dk/shop/aaben-skole-3823p.html

M3 - Bog

SN - 9788740832778

BT - Åben skole

PB - Syddansk Universitetsforlag

CY - Odense

ER -