4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

En forskergruppe fra Aarhus og Syddansk Universitet med professor Lars Qvortrup i spidsen har undersøgt elevernes læring, trivsel og sociale relationer under karantænen. Skolelukningen går ud over elevernes sociale trivsel, og en femtedel føler sig ensomme, viser nogle af de vigtigste resultater.
OriginalsprogDansk
AvisPolitiken Skoleliv
StatusUdgivet - 28 apr. 2020

Bibliografisk note

FAKTA OM UNDERSØGELSEN
Nødundervisning under corona-krisen gennemføres af Professor Lars Qvortrup, professor Karen Wistoft & adjunkt Jacob Christensen, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet og professor Ane Qvortrup, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.
1. april blev der lagt link til spørgeskema til 3.-9. klasses elever og deres forældre på alle skolernes AULA i Aarhus, Frederikshavn, Hjørring, Lemvig, Odense og Svendborg kommune. Undersøgelsen blev afsluttet 20. april.
Der er 5953 elev-respondenter og 4955 forældrerespondenter. Svarene fordeler sig jævnt over klassetrin og køn, og har også en spredning mht. geografi og socioøkonomisk baggrund.
Projektet er finansieret af forskernes fri forskningstid.

    Forskningsområder

  • Skolelukninger, Corona-krise, Elever, Forældre, Faglig trivsel, Social trivsel, Mental sundhed, Undervisning, Lærere

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 185679477