Abstract
artiklen omhandler "rummet som den tredje pædagog". Her beskrives, hvordan man i det pædagogiske arbejde i Reggio Emilia i Italien lægger vægt på indrette gode læringsmiljøer for børn. Der er en beskrivelse af, hvordan læring tænkes og tilrettelægges ud fra et konstruktivistisk grundlag, hvor der lægges vægt på en forståelse af, at barnet aktivt konstruerer sin viden. Endelig kan der læses om den kritik, som Loris Malaguzzi, en af grundlæggerne af og inspirator for det pædagogiske arbejde i Reggio Emilie, har givet af traditionel skoleundervisning.
Bidragets oversatte titel | The Eye Jumps over the Wall: The Reggio Emilia Approach |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Titel | Gode læringsmiljøer for børn |
Antal sider | 23 |
Udgivelsessted | Kbh |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 2010 |
Sider | 49-72 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-5298-8 |
Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- lærings
- læringsmiljø
- rummet som den tredje pædagog