Projekter pr. år
Abstract
I denne antologi analyserer en række pædagogiske forskere det helt grundlæggende spørgsmål: Hvad er åben skole faktisk? Hvilke betydninger har åben skole for skolens fag og for de lokale organisationer? Ambitionen med denne bog er at styrke den pædagogiske teoriudvikling på området og er derved den første af sin art, der præsenterer en bredde af forskningen i åben skole som et pædagogisk fænomen. Som læser kan man bruge bogen til at få et nuanceret og fagligt velbegrundet sprog for, hvad åben skole er, hvordan man kan tale om det på rig og nuanceret måde samt hvilke pædagogiske udfordringer for skole og lokalmiljø det medfører.
Antologien henvender sig til lærere, pædagoger, undervisere på lærer- og pædagoguddannelsen, studerende på pædagogiske uddannelser, pædagogiske forskere, museumsformidlere og skoletjenester i både kulturorganisationer, virksomheder og foreninger samt kommunal forvaltninger inden for børn, skole, kultur og fritid.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Odense |
---|---|
Forlag | Syddansk Universitetsforlag |
Antal sider | 283 |
ISBN (Trykt) | 9788740832778 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Åben skole
- Skolereform
- Samarbejde i partnerskaber
Projekter
- 1 Igangværende
Publikation
-
Det eksterne læringsrum
Knudsen, L. E. D., 2023, Temaer og aktiviteter i skole- og fritidspædagogik. Ankerstjerne, T. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 171-187 (Pædagogikken i spil).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
-
Praksisfaglighed gennem åben skole: at forbinde teori og praksis via æstetisk erfaring
Knudsen, L. E. D. & Sattrup, L., 2023, Praksisfaglighed i skolen. Rasch-Christensen, A. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 187-202Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
-
Exemplary in teaching outside school: a case study of Open School in Denmark
Knudsen, L. E. D. & Gjessing, E., okt. 2022, I: Learning Environments Research. 25, 3, s. 859-874 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil47 Downloads (Pure)
-
’Åben Skole - hvad nu?’
Knudsen, L. E. D. (Foredragsholder)
2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Fil -
Hvorfor motiverer det at sy en nederdel? – et mønstereksempel på praksisfagligheds muligheder og begrænsninger i folkeskolen
Knudsen, L. E. D. (Foredragsholder)
2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Fil -
Key note: Let us make it together- Corporeal awareness in education
Knudsen, L. E. D. (Foredragsholder)
2022Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Fil
Presse/Medier
-
'Åben skole' forener praksis og faglighed
Sattrup, L. & Knudsen, L. E. D.
12/04/2023
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Elevers overraskende positive deltagelse i eksterne læringsmiljøer
Knudsen, L. E. D. & Sattrup, L.
14/12/2022
1 Mediebidrag
Presse/medie
-