Udviklingsprojekter med demonstrationsskoleforsøg

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Udviklingsprojekterne skal skabe ny og praksisorienteret viden om, hvordan it kan understøtte elevernes læring og frigøre tid til mere undervisning.
Som led i regeringens og KL’s satsning på øget anvendelse af it i folkeskolen igangsættes forsknings- og udviklingsprojekter med demonstrationsskoleforsøg. Der foretages en række projekter, som skal bidrage til at skabe ny, generaliserbar og praksisorienteret viden om, hvordan it understøtter elevernes læring, og hvordan it kan bidrage til at frigøre tid til mere undervisning. Udviklingsprojekterne gennemføres af forskningsinstitutioner og professionshøjskoler, der i samarbejde med udvalgte demonstrationsskoler afprøver it-baserede læringsforløb og efterfølgende evaluerer og formidler resultaterne.
AU gennemfører i konsortium med UCC, UCM, UCSj, UCL, UCSyd, VIA og Alexandra Instituttet projekterne
Inklusion og undervisningsdifferentiering i digitale miljøer (pdf) It i den innovative skole (pdf)It-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv (pdf)
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/06/201331/12/2015

Emneord

  • Didaktisk design
  • IT i undervisningen
  • Multiple Program Intervention
  • Didaktik
  • Fagdidaktik
  • It-didaktik
  • Grundskole
  • Blik på undervisning

    Bundsgaard, J. & Hansen, T. I., 2018, Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S., Hansen, T. I. & Skott, C. K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 106-142 37 s. (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Det 21. århundredes kompetencer

    Bundsgaard, J., 2018, Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S., Hansen, T. I. & Skott, C. K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 143-165 23 s. (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg

    Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S. T., Hansen, T. I. & Skott, C. K., 2018, Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Bundsgaard, J., Georgsen, M., Graf, S. T., Hansen, T. I. & Skott, C. K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 7-16 10 s. (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review