Et projekt til forskning i og udvikling af mere deltagerinvolverende og lærende konferencer og store møder. I partnervirksomhederne identificeres 32 større møder og konferencer (100-400 deltagere), der alligevel skal afholdes. Vi bistår med tilrettelæggelse og facilitering af disse møder og konferencer, således at de i højere grad inddrager deltagernes viden og ressourcer end tilfældet er i dag, hvor massiv envejskommunikation fra podium til sal præger næsten alle konferencer.
Udviklingen af møderne foregår i overensstemmelse med en til formålet formuleret læringsteori for "menneskelig samblomstring" og fire deraf afledte designprincipper for lærende konferencer: 1. Oplæg skal være få, korte og koncise, 2. Deltagerne skal gives lejlighed til aktiv fortolkning af oplæggene, 3. De skal formulere sig om deres egen viden og projekter inden for konferencens emne, og 4. De skal inviteres til at netværke og videndele med hinanden.
Disse udviklingsbestræbelser evalueres løbende af en forsker, der trækker på fire datakilder: mødedeltagernes og arrangørernes evalueringer, facilitatorernes refleksioner over egen indsats samt forskerens participant observation.