Teknologi, politik og ledelse

  • Hasse, Cathrine (Projektleder)
  • Hansbøl, Mikala (Deltager)
  • Søndergaard, Katia Dupret (Deltager)

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Delprojekt i TECHNUCATION projektet - technological Literacy and New Employee Driven Innovation through Education er støttet af Det Strategiske Forskningsråd. Der skal skabes ny viden om ’technological literacy’ og den viden skal danne basis for udvikling af uddannelserne af fremtidens lærere og sygeplejersker. Projektet kombinerer etnografiske feltstudier på skoler og hospitaler med eksperimentelle ’Living Labs’.Technucation er et samarbejde mellem Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, Teknologisk Institut, Professionshøjskolen UCC og Professionshøjskolen Metropol. Der deltager også en række internationale uddannelsesforskere.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/02/201215/03/2015

    Emneord

    • Teknologiforståelse, lærere, sygeplejersker, professioner, teknologi
    • teknologiledelse
    • teknologipolitik
    • tecU: Technucation

      Andersen, B. L. (Deltager), Hasse, C. (Projektleder), Søndergaard, K. D. (Deltager), Wallace, J. (Deltager), Pedersen, S. C. H. (Deltager), Riis, S. (Deltager), Kristensen, H. V. (Deltager), Johannsen, L. W. (Deltager), Brok, L. S. (Deltager), Schrøder, V. (Deltager), Kirk, J. W. (Deltager), Gars Jensen, U. (Deltager), Wallace, J. (Deltager), Arstorp, A.-T. (Deltager), Miranda, A. K. B. (Deltager), Esbensen, G. L. (Deltager), Skov, H. (Deltager) & Tafdrup, O. (Deltager)

      15/03/201101/03/2015

      Projekter: ProjektForskning