Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Udgangspunktet for Technucation er, at professionsuddannede skal få muligheden for at erobre teknologien og at udviklingen af ny teknologi ikke må ske alene på teknologiens præmisser, men skal ske i et samspil med læreres og sygeplejerskers professionsfagligheder. Der skal skabes ny viden om ’technological literacy’ – som forsimplet kan kaldes teknologi-forståelse på dansk – og den viden danne basis for udvikling af uddannelserne af fremtidens lærere og sygeplejersker.
Akronym | tecU |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 15/03/2011 → 01/03/2015 |
Emneord
- Teknologiforståelse, lærere, sygeplejersker, professioner, teknologi
- Teknologiforståelse
- Innovation
- Sygeplejeuddannelse/profession
- Lærerprofession
- Kompetenceudvikling
Projekter
- 3 Afsluttet
-
PENSOR: Philosophical and Transdisciplinary Enquiries in Social Robotics
Seibt, J. (Deltager), Rodogno, R. (Deltager), Nørskov, M. (Deltager), Damholdt, M. F. (Deltager) & Hasse, C. (Deltager)
01/01/2013 → 31/12/2015
Projekter: Projekt › Forskning
-
Teknologi, politik og ledelse
Hasse, C. (Projektleder), Hansbøl, M. (Deltager) & Søndergaard, K. D. (Deltager)
01/02/2012 → 15/03/2015
Projekter: Projekt › Forskning
-
Teknologi på læreruddannelsen - en forestillet eller en realiseret praksis?
Arstorp, A.-T. (Deltager)
01/01/2012 → 31/12/2014
Projekter: Projekt › Forskning
-
At lære teknologiforståelse gennem handlerækkefølger: en pædagogisk antropologisk kulturanalyse af sygeplejestuderendes læreprocesser med teknologi i krydsgående figured worlds
Esbensen, G. L., 12 okt. 2015, København: Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. 239 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
-
Teknologi i læreruddannelsen - en forestillet eller en realiseret praksis? en virksomhedsteoretisk analyse af objekter, motiver og rettethed på samfunds-, institutions- og undervisningsniveau
Arstorp, A.-T., 8 jun. 2015, Emdrup: Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet. 334 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Åben adgangFil465 Downloads (Pure) -
Artefacts that talk: Mediating technologies as multistable signs and tools
Hasse, C., 2013, I: Subjectivity: international journal of critical psychology. 6, 1, s. 79-100 21 s.Bidragets oversatte titel :Talende artefakter : medierende teknologier som multistabile tegn og redskaber Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
- 2 Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Innovationlab
Esbensen, G. L. (Deltager)
2012Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
X - changelab
Esbensen, G. L. (Deltager)
2011Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus