Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Technucation

Projekter: ProjektForskning

  • Andersen, Bjarke Lindsø, (Deltager)
  • Hasse, Cathrine (Projektleder)
  • Søndergaard, Katia Dupret, (Deltager)
  • Wallace, Jamie (Deltager)
  • Pedersen, Steen Christian Høyrup (Deltager)
  • Riis, Søren (Deltager)
  • Kristensen, Henrik Vejen (Deltager)
  • Johannsen, Lene Wendelboe (Deltager)
  • Brok, Lene Storgaard (Deltager)
  • Schrøder, Vibeke (Deltager)
  • Kirk, Jeanette Wassar, (Deltager)
  • Gars Jensen, Ulla (Deltager)
  • Wallace, Jamie (Deltager)
  • Arstorp, Ann-Thérèse, (Deltager)
  • Soffer, Ann Katrine B., (Deltager)
  • Esbensen, Gertrud Lynge (Deltager)
  • Skov, Hanne (Deltager)
  • Tafdrup, Oliver (Deltager)
  • Professionshøjskolen UCC
  • Metropolitan University College
  • RUC
  • Teknologisk Institut
Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

TECHNUCATION- Technological Literacy and New Employee Driven Innovation through Education er et forskningsprojekt støttet af Det Strategiske Forskningsråd, der løber over 5 år. Projektet - der er ledet af professor Cathrine Hasse ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet – er et samarbejde mellem Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, Teknologisk Institut, Professionshøjskolen UCC og Professionshøjskolen Metropol. Der deltager også en række internationale uddannelsesforskere. Projektet kombinerer etnografiske feltstudier med eksperimentelle ’Living Labs’.
Udgangspunktet for Technucation er, at professionsuddannede skal få muligheden for at erobre teknologien og at udviklingen af ny teknologi ikke må ske alene på teknologiens præmisser, men skal ske i et samspil med læreres og sygeplejerskers professionsfagligheder. Der skal skabes ny viden om ’technological literacy’ – som forsimplet kan kaldes teknologi-forståelse på dansk – og den viden danne basis for udvikling af uddannelserne af fremtidens lærere og sygeplejersker.
AkronymtecU
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato15/03/201101/03/2015

    Forskningsområder

  • Teknologiforståelse, lærere, sygeplejersker, professioner, teknologi, Teknologiforståelse, Innovation, Sygeplejeuddannelse/profession, Lærerprofession, Kompetenceudvikling

Projekter

Aktiviteter

Publikationer

ID: 128931519