Aarhus Universitets segl

Spor i Praksis

Projekter: ProjektForskning

Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

I projektet arbejder vi med at styrke forankringen af de studerendes nye viden i praksis på Masteruddannelsen i Vejledning. Vi følger 4 studerende gennem de 4 moduler, som uddannelsen varer. På modulerne arbejder vi med forskellige interventioner med det formål at styrke integrationen mellem teori og praksis. Formålet med projektet er:
-At styrke og synliggøre udviklingen af de studerendes kompetencer og at kvalitetssikre uddannelsen ved at skærpe deres opmærksomhed og indsigt ift. egen læring/eget udbytte af undervisningen ift. deres praksis – herunder: Hvilke forhold bidrager til at hæmme/fremme denne læring?
-At udvikle metoder, som bidrager til at skabe en synergi mellem den teoretiske undervisning på DPU og de studerendes daglige praksis. Her spiller arbejdet med modulopgaverne med afsæt i problematikker fra vejledningspraksis en afgørende rolle. I projektet arbejder vi således med at styrke synergien mellem undervisningen, arbejdet med modulopgaven og de studerendes praksis.
dimensioner i undervisningen indenfor masteruddannelserne.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/201531/08/2018

    Forskningsområder

  • teori og praksis forhold, peer refleksion, Vejledning, Undervisning, Læring og læringsmiljøer, Videregående uddannelse

Publikationer

ID: 129029201