Projektet sigter mod at analysere skolens mulige bidrag til løsning af problematikken om social ulighed i sundhed. Skolens roller på kort og på lang sigt indgår i arbejdet. Der samarbejdes bl.a. med et antal udvalgte skoler i forskellige egne i landet. Projektet rummer delproblemstillinger inden for flere forskellige områder: 1. Skolens socio-kulturelle miljø 2. Undervisningsapproach og læringstilgang 3. Ulighed i sundhed som indholdselement i skolens undervisning Endvidere er der indgået et samarbejde med Ålborg Seminarium, hvor målet er at udvikle et bud på, hvordan problematikken om 'Ulighed i Sundhed' kan indgå i læreruddannelsen. I samarbejdet indgår også Nordjyllands Amt, Afdelingen for Sygesikring og Sundhedsfremme. DPU indgår med forskningstilknytning.
Jensen, B., aug. 2023, Social ulighed set gennem uddannelse. Rosendal, N., Clausen, T., Jensen, B., Kjeldsen, C. C. & Larson, A. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 167-20236 s. (Asterisk (bogserie); Nr. 21).
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review