Daginstitutionernes betydning for udsatte børns læring og trivsel - en udvidet undersøgelse af en målrettet intervention og dens effekt (HPA)

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektet falder i to dele. For det første gennemføres avancerede statistiske analyser af eksistende data med henblik på at undersøge effekterne af en målrettet intervention i daginstitutioner rettet imod læring og social inklusion i et handlekompetenceperspektiv, udviklet og under evaluering fra 2005-2009. For det andet indhentes yderligere data om rammebetingelser, ressourcer, kommunale og institutionelle forhold med henbilk på at belyse spørgsmålet: Under hvilke betingelser har interventionen effekt?
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato02/02/200931/12/2010

    Finansiering

    • Organisation og Læring

    Emneord

    • social arv, intervention, effect

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.