Reduktion af studietid vha. løbende bedømmelse

Projekter: ProjektForskning

Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

Brugen af løbende bedømmelse i universitetsundervisning er udbredt i en stor del af den engelsktalende del af verden. I særdeleshed er løbende bedømmelse brugt som middel til at øge studerendes læringsudbytte og arbejdsindsats i løbet af kurser samt som værktøj til feedback fra medstuderende og undervisere. Begge punkter som Udvalg for Kvalitet og Relevans i de Videregående Uddannelser anbefalede som udfordringer ved nuværende undervisningspraksis i rapporten Nye veje og høje mål fra januar 2015.
Projektet søger at fremme brugen af løbende bedømmelse i kurser på ST.
Løbende bedømmelse defineres som en eksamensform, hvor studerende optjener point fra læringsaktiviteter i løbet af kurset, og som bidrager til deres endelige eksamenskarakter.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/03/2016 → …

ID: 129047567