Peer dynamik: Specialeskrivning i par

Projekter: ProjektForskning

Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

En del specialestuderende vælger at skrive speciale sammen med en anden studerende. Indtil nu har forskningen fokuseret på individuel specialeskrivning og vejledning. Derfor ved vi meget lidt om, hvordan en specialeskrivningsproces forløber, når specialeskrivere skriver sammen i par. Vi vil høre, om I vil være en del af et projekt, hvor vi undersøger dette tema. Formålet med projektet er således at undersøge, hvordan samarbejdet og peer dynamikken mellem skriverne udfolder sig fra begyndelsen til afleveringen af et færdigt speciale. I projektet adresserer vi følgende spørgsmål:
•Hvilke faktorer har betydning for, at studerende vælger at skrive i par? Hvad er deres motivation? Hvordan udvælger/finder de den partner, som de skriver sammen med?
•Hvordan tilrettelægger specialeskriverne deres samarbejde – og hvilke faktorer har betydning for, hvordan det tilrettelægges/revideres under vejs i processen?
•Hvilke faktorer udfordrer fremmer/hæmmer deres samarbejde – og hvordan opdager og integrerer parret disse indsigter i deres samarbejds/skriveproces?
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/201801/07/2018

    Forskningsområder

  • peer-learning, speciale, motivation, dialog, refleksion, skriveproces

ID: 129082424