Perspektiver på europæisk uddannelsespolitik og -praksis

  • Larson, Anne (Deltager)
  • Garland, Paul (Projektleder)
  • Eisenschmidt, Eve (Deltager)
  • Michalak, Joanna (Deltager)
  • Gunbayi, Ilhan (Deltager)
  • Löfström, Erika (Deltager)
  • Blūma, Dainuvīte (Deltager)
  • Kiefer, Siegfried (Deltager)
  • Arreman, Inger Erixon (Deltager)
  • Gaber, Slavko (Deltager)

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

     Projektet består i planlægning og gennemførelse af en sommerskole om komparativ uddannelsespolitik. Sommerskolen har til formål at fremme udveksling af teoretiske perspektiver på forskning i uddannelsespolitik og -praksis i en europæisk sammenhæng. På den baggrund ønskes det at hjælpe studerende til at få indblik i hinandens forskningspraksis og kritisk reflektere over en række teoretiske og filosofiske perspektiver, der har betydning for deres etablerede eller intenderede forskningsmetoder inden for feltet europæisk uddannelsespolitik og praksis. Målgruppen er ph.d.-studerende samt kandidatstuderende, der anbefales af deres uddannelsesinstitution. Også medarbejdere ved de deltagende institutioner kan deltage. Indholdet i sommerskolen vil fokusere på teoretiske perspektiver og forskningsmetoder i relation til komparative studier af uddannelsespolitik og -praksis.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/09/200731/08/2010

    Finansiering

    • Erasmus (Intensive programme)

    Emneord

    • uddannelsespolitik

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.