Projektdetaljer
Beskrivelse
En forskningsbaseret undersøgelse af klubbernes pædagogiske praksis med henblik på at afdække og analysere hvor rummelige klubberne er, hvilke unge der især ser ud til at have gavn af klubtilbudene og hvilke unge som det er vanskeligt at inkludere i klubmiljøerne eller som ikke finder det pædagogiske tilbud attraktivt.
Udgangspunktet er 'good practice' modellen; dvs. at identificere og analysere, hvornår og hvorfor klubberne især ser ud til at lykkes med deres virksomhed, og herunder at komme med bud på, hvad der karakteriserer optimale rammer og vilkår for medarbejdernes inklusionspraksisser. Undersøgelsen vil således udgøre et dokumenteret vidensgrundlag for kompetenceudvikling og opkvalificering af ledere og medarbejdere i det konkrete, daglige pædagogiske inklusionsarbejde.
Undersøgelsen omfatter hele klubområdet i Albertslund Kommune og vil især sætte fokus på relationerne mellem klubmedarbejdere og unge, og den overordnede klubkulturs påvirkning af og betydning for den konkrete inklusionspraksis
Udgangspunktet er 'good practice' modellen; dvs. at identificere og analysere, hvornår og hvorfor klubberne især ser ud til at lykkes med deres virksomhed, og herunder at komme med bud på, hvad der karakteriserer optimale rammer og vilkår for medarbejdernes inklusionspraksisser. Undersøgelsen vil således udgøre et dokumenteret vidensgrundlag for kompetenceudvikling og opkvalificering af ledere og medarbejdere i det konkrete, daglige pædagogiske inklusionsarbejde.
Undersøgelsen omfatter hele klubområdet i Albertslund Kommune og vil især sætte fokus på relationerne mellem klubmedarbejdere og unge, og den overordnede klubkulturs påvirkning af og betydning for den konkrete inklusionspraksis
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/03/2007 → 31/12/2008 |
Finansiering
- <ingen navn>: 350,00 kr.