Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

'Haver til Maver'. Forskningsbasering og pædagogisk evaluering af eksisterende pædagogisk program.

Projekter: ProjektForskning

Dokumenter

  • Miljø- og sundhedspædagogik
  • Institut for Pædagogik
  • Pædagogisk samtidsdiagnostik
Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

Forskning og evaluering finansieret af Trygfonden med henblik på valid afdækning af de forandringer og virkninger, undervisningsmiljøet på Krogerup Avlsgård har for eleverne og deres familier. Fokus er eksperimenterende ude-pædagogik, hvor det er indholdet i elevernes læreprocesser, der undersøges: Hvad lærer de rent faktisk? Hvad bliver de bedre til? Hvilke forandringer resulterer "Haver til Maver" i? Forskningen er primært kvalitativ, men der tilstræbes analytisk generaliserbarhed af studiets resultater, så de kan anvendes i det videre arbejde: a) til udarbejdelsen af en hvidbog med handleanvisninger og b) som grundlag for implementering på ny forsøgsgårde i Odense og Odder.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/201031/03/2012

Projekter

Aktiviteter

Presse/medie

Publikationer

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 128918179