Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Undervisningsprogrammet udvikles af den selvejende institution Havhøst i et samarbejde med Tang.nu, Foreningen for Skånsomt Kystfiskeri, (WWF, IDA og Naturvejlederforeningen). Desuden indgår DPU ved professor Karen Wistoft i projektet for at sikre en høj didaktisk kvalitet. Kredsen er sammensat for at sikre en høj faglighed og et bæredygtigt perspektiv på dyrkning, fiskeri, miljø, formidling og innovation.
Lægmandssprog
naturlige potentialer, der findes under overfladen, og understøtte en nuanceret forståelse for balancen mellem benyttelse og beskyttelse, så vi kan efterlade et rigt og sundt hav til vores børnebørn uden at give afkald på havets mange goder.
Undervisningsprogrammet gør det muligt for landets naturskoler, museer og kulturinstitutioner med en maritim profil at tilbyde læringsforløb til elever fra udskolingen, der gør dem nysgerrige, kreative og kloge på emner som marin fødevareforsyning, havets økosystemer og blå biomasse, og introducerer eleverne for innovative løsninger på, hvordan mennesker i fremtiden kan dyrke, høste, fange og spise bæredygtig mad fra havet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/2021 → 31/12/2023 |
Emneord
- Havhøst
- Biomasse
- Det vilde hav
- Bæredygtighed
- Undervisning
- Læring
- Kompetenceudvikling
- Udeskole
- Udskolingselever
Fingerprint
-
TASTE Didactics - Food and Critical Thinking
Wistoft, K. (PI), Danneskiold-Samsøe, I. (Deltager) & Skovmand-Larsen, M. (Deltager)
01/08/2023 → 31/08/2027
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
SfL 2.0: Smag for Livet - med smagen som brobygger
Wistoft, K. (Projektleder), Mouritsen, O. G. (Projektleder), Hedegaard, L.-L. (Projektleder), Sørensen, S. (Projektleder), Schneider, M. (Projektkoordinator), Højgaard Christensen, J. (Deltager), Stovgaard, M. (Deltager), Thrane, C. (Deltager) & Brahe, T. (Deltager)
01/07/2018 → 30/06/2021
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
VILD MAD følgeforskning
Wistoft, K. (Projektleder) & Højgaard Christensen, J. (Deltager)
01/09/2017 → 31/12/2018
Projekter: Projekt › Forskning
-
Seven dimensions of taste: taste in a sociological and educational perspective
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 2021, Gastronomy and food science. Galanakis, C. (red.). Amsterdam: Elsevier, s. 227-251 24 s.Bidragets oversatte titel :Syv smagsdimensioner: Havd er smag og hvordan kan vi undervise i smag Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Ethics, moral, and moralization: Sustainability in food education
Wistoft, K., dec. 2020, I: International Journal of Food Design. 5, 1-2, s. 149-156 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang4 Citationer (Scopus) -
Outdoor Taste Education: Danish Perspectives on Potentials and Challenges for Taste Education in School Gardens and Outdoor Education
Nielsen, M. K., Dyg, P. M. & Wistoft, K., aug. 2020, I: Food, Culture and Society. 23, 4, s. 523-541Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
3 Citationer (Scopus)