Aarhus Universitets segl

Følgeforskning `Udgående supportfunktion fra specialskole´

Projekter: ProjektForskning

  • Professionshøjskolen UCC
Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

Med udgangspunkt i at undersøge, hvordan den specialpædagogiske viden kan komme i spil blandt lærere fra den almene skole og lærere fra specialskolen, blev der udarbejdet et forskningsprojekt ´Udgående supportfunktioner fra specialskoler` i 2014. Et projekt der var inspireret af og tilrettelagt som et aktionsforskningsprojekt. Projektet havde til hensigt at undersøge samarbejdet mellem lærerne i forhold til at udvikling af inkluderende læringsmiljøer samt undersøge specialskolelæreres udgående supportfunktioners muligheder og umuligheder. Projektet foregik som et samarbejde med ledere og lærere fra otte specialskoler i Danmark.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/05/201401/12/2015

    Forskningsområder

  • Specialskoler, vidensdeling, samarbejde, Inklusion, folkeskolelærere, almen praksis, Specialskolelærere, Lærerprofession, Specialpædagogik

ID: 129025510