Exploring School Culture

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er at undersøge to aspekter af skolekultur i den danske folkeskole, der er vigtige for fremkomsten af social- og kønsulighed imellem elever:
-Skolens orientering mod videregående uddannelser, som i en amerikansk ”high school” kontekst er blevet defineret som skolens organisatoriske habitus og
-Fremkomsten af kønsstereotyper, såsom forventninger omkring elevernes kompetencer og præferencer baseret på deres køn.
Kort titelESCU
AkronymESCU
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/03/201831/12/2023

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • BigSurv20

    Sortkær, B. (Taler), Reimer, D. (Taler), Smith, E. (Deltager), Andersen, I. G. (Deltager) & Oehmcke, S. (Deltager)

    6 nov. 20204 dec. 2020

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af konference

  • Heterogeneity and Inequality –

    Sortkær, B. (Deltager), Reimer, D. (Taler) & Andersen, I. G. (Deltager)

    5 nov. 20206 nov. 2020

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af konference

  • Accumulation and compensation of inequalities

    Sortkær, B. (Deltager), Reimer, D. (Deltager), Andersen, I. G. (Deltager) & Palardy, G. (Deltager)

    20 maj 202022 maj 2020

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af konference