Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Diagnosticerede børns selvforståelse i specialpædagogiske forløb

Projekter: ProjektForskning

  • Institut for Læring
  • Forskningsprogrammet i Special- og Socialpædagogik
Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

 
Projektet søger at afdække diagnosers betydning for henviste børns selvforståelse under specialpædagogiske forløb. Undersøgelsen er baseret på følgende forskningsspørgsmål:
Hvad konstituerer diagnosticerede børns selvoplevelse og identitetsfølelse i et specialpædagogisk forløb?Bliver forståelser af diagnosen integreret i børnenes selvoplevelse under forløbet?Hvordan påvirkes selvoplevelsen af samspillet med signifikante andre i forløbet?Hvilke perspektiver kan uddrages af børnenes selvforståelser i henhold til børnenes fremtidige motivation og muligheder for inklusion i uddannelsessystemet?
 
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato18/12/201001/12/2012

Projekter

Publikationer

ID: 128880478