Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Den pædagogiske neurovidenskabs betydning for læsning

Projekter: ProjektForskning

  • Institut for Læring
  • Forskningsenheden i Kognition og Neurovidenskab
  • CVU Stork
Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

Den pædagogiske neurovidenskab forbinder de neurovidenskabelige forskningsområder med de humanistiske fagområder. I dette krydsfelt er udvikling af ny viden inden for anvendt læseforskning og læsepædagogik internationalt ved at være mainstream. Kontakten mellem den pædagogiske neurovidenskab og praksisfeltet skal øge forståelsen af læsningens teori og praksis. Projektets mål er at nyttiggøre den pædagogiske neurovidenskabelige - state of the art - viden af relevans for læsning inden for praksisfeltet.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/200731/12/2009

    Forskningsområder

  • Neurovidenskab, Læsning, Evolutionsbiologi

ID: 128866905