Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Daginstitutionernes betydning for udsatte børns læring og trivsel - en udvidet undersøgelse af en målrettet intervention og dens effekt (HPA)

Projekter: ProjektForskning

  • Institut for Læring
  • Forskningsprogrammet i Organisation og Læring
  • Københavns Universitet
Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

Projektet falder i to dele. For det første gennemføres avancerede statistiske analyser af eksistende data med henblik på at undersøge effekterne af en målrettet intervention i daginstitutioner rettet imod læring og social inklusion i et handlekompetenceperspektiv, udviklet og under evaluering fra 2005-2009. For det andet indhentes yderligere data om rammebetingelser, ressourcer, kommunale og institutionelle forhold med henbilk på at belyse spørgsmålet: Under hvilke betingelser har interventionen effekt?
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato02/02/200931/12/2010

    Forskningsområder

  • social arv, intervention, effect

Aktiviteter

Publikationer

ID: 128868956