CoTinker til Informatik i gymnasiet

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

I dette projekt vil vi udvikle fire alsidige interaktive læringsforløb til informatik på c-niveau i gymnasiet og få dem modnet til en grad hvor gymnasielærere kan afprøve dem i deres undervisning uden vores direkte assistance. Disse læringsforløb spiller tre roller: 1) De vil demonstrere alsidigheden og mulighederne i interaktive computerbaserede læringsforløb i praksis. 2) De vil demonstrere informatikfagets kerneområder og, på basis af erfaringer vi har gjort i tidligere faser af udviklingen af CoTinker, vil de give os mulighed for kvalitativt at evaluere deres effekt på informatikundervisning. 3) De vil hjælpe med at gentænke hvordan computationel tænkning og informatik kan formidles i klasselokalet og hvordan det kan integreres i andre fag.

Nøgleresultater

Fire læringsforløb i Informatik
Kort titelCoTinker3
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/03/202431/12/2025

Emneord

  • Computational Thinking
  • collaborative learning
  • computing education

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.