Computational Thinking in Compulsory Education: What, Why, and How? A Societal and Democratic Perspective (ph.d.-projekt)

Projekter: ProjektForskning

  • Københavns Professionshøjskole - Det Lærerfaglige Fakultet
Se relationer på Aarhus Universitet

Beskrivelse

Projektet undersøger primært, hvilke aspekter af datalogisk tænkning (computational thinking), der er væsentligt at undervise i i obligatorisk uddannelse, dvs. hvad datalogisk tænkning i en grundskolekontekst er, og hvorfor. Sekundært, hvordan datalogisk tænkning kan implementeres i praksis.

Resultater fra projektet vil blive publiceret i forskningsartikler målrettet folkeskolens beslutningstagere samt i forskningsformidlende praksisrettede udgivelser målrettet lærere og læreruddannere.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2018 → …

    Forskningsområder

  • datalogisk tænkning, computational thinking, designprocesser, teknologikritik, teknologiforståelse, dataetik, demokrati, problemløsning, algoritmer, fagdidaktik

ID: 129073506