Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Ph.d.- afhandling i tilknytning til projektet 'Konflikter om børns skoleliv'
Gennem et fokus på børns hverdagsliv i fællesskaber i og udenfor skolen forsøger projektet at skabe viden, der kan udfolde og diskutere problemstillinger omkring inklusion og det pædagogiske arbejde i forbindelse hermed. Der tages udgangspunkt i et empirisk studie af en skoleklasse hen over et år, der undersøger børns perspektiver, forståelser og livsførelse i fællesskaber gennem deltagerobservationer på tværs af skole, fritidsaktiviteter og hjem samt løbende interviews med børnene.
Gennem et fokus på børns hverdagsliv i fællesskaber i og udenfor skolen forsøger projektet at skabe viden, der kan udfolde og diskutere problemstillinger omkring inklusion og det pædagogiske arbejde i forbindelse hermed. Der tages udgangspunkt i et empirisk studie af en skoleklasse hen over et år, der undersøger børns perspektiver, forståelser og livsførelse i fællesskaber gennem deltagerobservationer på tværs af skole, fritidsaktiviteter og hjem samt løbende interviews med børnene.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/10/2015 → 30/09/2018 |
Emneord
- Inklusion
- skole
- Fællesskab
- kritisk psykologi
- Læring
- børneliv
- praksisforskning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Konflikter om børns skoleliv
Kousholt, D. (Projektkoordinator), Staunæs, D. (Deltager), Testmann, L. (Deltager), Højholt, C. (Projektleder), Larsen, M. R. (Deltager), Busch Jensen, P. (Deltager), Mardahl Hansen, T. (Deltager) & Jørgensen, S. (Deltager)
Forskningrådet for Kultur og Kommunikation
01/09/2014 → 31/12/2018
Projekter: Projekt › Forskning