Krig, kamp og sport. Det er områder, som erhvervslivets metaforer henter inspiration fra. Men i de senere år er der dukket en sværm af kunstmetaforer op i ledelsessproget. Tendensen er særlig tydelig i managementlitteraturen, hvor vi møder begreber som 'Jamming' (John Kao), 'Business Theatre' (Pine & Gilmore) og 'Leadership Jazz' (Max De Pree). Men hvad har kunst med management at gøre? Hvordan kommer kunstmetaforer til udtryk i en organisatorisk praksis? Og hvorfor hitter kunsten i erhvervslivets sprogbrug? Det er spørgsmål, som projektet søger at besvare. Metaforer former måden, vi ser verden på, og måden, vi agerer i verden. Derfor vil vi undersøge styrken af de kunstmetaforer, som vinder indpas i erhvervslivet. Er kunstmetaforer blot skøn pynt i managementretorikken, eller kan metaforer med afsæt i f.eks. teatrets og musikkens verden kommunikere nye værdier og fremme organisatoriske forandringer? Projektet kredser om denne problemstilling ved dels at studere managementlitteratur, dels at se nærmere på erhvervslederes sprogbrug.