Mads Ronald Dahl

Cand.scient., Ph.d.

  • Trøjborgvej 82-84, 1911, 328

    8000 Aarhus C

    Danmark

20012024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Profil

Mads Ronald Dahl er uddannelsesudvikler ved Aarhus Universitet, anerkendt for sine bidrag til digital uddannelseudvikling. Med fokus på at integrere relevant teknologi i undervisning, læring og evaluering, initierer han projekter, der blander traditionelle uddannelsesprincipper med moderne digitale fremskridt. Hans arbejde ved Aarhus Universitet understreger vigtigheden af at tilpasse læringsmål til fremtidige digitale kompetencer og AI, hvilket sikrer, at både ansatte og studerende er forberedte på en hastigt udviklende verden. Gennem forskning, undervisning og facilitering af udvikling har Mads fået en stemme i udviklingen af europæiske uddannelsesrammer, fremmet samarbejde og talt for dynamiske, teknologistøttede læringsmiljøer.

Arbejdsområder

På Aarhus Universitet har jeg ansvaret for den strategisk og praktisk implementering af digital kompetenceudvikling for alle studerende og ansatte. Jeg har til dette arbejde brugt rammeværkerne DigComp 2.2 og DigCompEdu som sprogligt fundament.

"Uddannelsesdialograpporten"vil blive udarbejdet med eksisterende almindelige data og offentlige dokumenter (Power BI, EDDI, Stads, Web og UVA kodet Studieordninger. Rapporten skal tilpasset den konkrete faglighed og uddannelsen rekvirerer en dialograpport efter aftale med CED.

Med brug af kunstig intelligens (AI) til at udforme specifikke læringsmål og kompetenceprofiler, har jeg udviklet systemet ULGIS (Universal Learning Goal Inspirational Synthesizer). Ved at anvende AI får vi mulighed for at koble eksisterende uddannelses og undervisnings curriculumdata med lærings taksonomier og kvalifikationsrammen for uddannelsen. Systemer genererer udfra de angivet parametre inspiration til relevante læringsmål, kompetenceprofiler mm.

Emneord

  • Pervasive computing (it i alting)
  • Digitale kompetencer og digitale dannelse
  • Sundhedssystemer
  • Brugervenlighed
  • IT sikkerhed
  • It i sundhedsvæsenet
  • Sundhedsinformatik
  • Eksamensformer
  • Digital eksamen
  • Eksamensteknik
  • IKT til eksamen
  • Elektroniske undervisningsmidler
  • Organisatorisk læring
  • Implementeringsteori
  • anvenndelse
  • Forandringsledelse og forandringskommunikation
  • Universitetspædagogik
  • Digitale kompetencer og digitale dannelse

Fagområder

  • Fagdigitalitet
  • Digital kompetence udvikling
  • Uddannelsesudvikling
  • Kunstig intelligens i uddannelser
  • Eksamensformer

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Mads Ronald Dahl er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller