Projekter pr. år
Personlig profil
Forskning
Jeg er uddannet cand.psyk. og ansat som forskningsbibliotekar på AU Library, Emdrup. Her er jeg kontaktbibliotekar for pædagogisk pædagogik og pædagogisk antropologi og beskæftiger mig med forskning, praksis, vejledning, informationssøgning, vidensudvikling, formidling, materialeanskaffelse og samlingspleje. I forbindelse med DPU's serie af forskningsoversigter; Pædagogisk Indblik fungerer jeg som bibliotekets projektleder og står bag de faglige informationssøgninger, koordinering og support.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
cand.psyk., Psykologisk Institut - Psykologisk Institut, København
Dimissionsdato: 1 jun. 1992
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 3 Afsluttet
-
Lovende kønsbevidste og kønsinkluderende pædagogiske og didaktiske praksisser i dagtilbud og skole generelt og specifikt i forhold til STEM-fag/indsatser
Staunæs, D. (PI), Plauborg, H. (Deltager) & Jartoft, V. (Deltager)
01/09/2021 → 01/04/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
Udvikling af servicemodeller og kompetencer i bibliotekernes rolle ved udarbejdelse af systematiske oversigtsartikler
Jartoft, V. (Deltager), Gjøde, G. (Projektkoordinator), Munch Kristiansen, H. (Projektleder), Møller, A. V. (Deltager), Pedersen, J. T. (Deltager), Hansen, A. F. (Deltager), Sognstrup, H. (Deltager), Sigaard, K. (Deltager), Østengaard, L. (Deltager), Christensen, M. R. (Deltager), Schneider, M. V. (Deltager), Bechmann, M. (Deltager), Thrige, S. (Deltager) & Hansen, T. E. V. (Deltager)
01/01/2018 → 31/12/2019
Projekter: Projekt › Andet
-
Informationskompetence i gymnasiet - et projekt om informationskompetence for gymnasielærere og gymnasiebibliotekarer
Holm, C. (Kontaktperson), Schreiber, T. (Deltager), Tønnesen, P. H. (Projektleder), Friedrichsen, A. (Deltager), Jartoft, V. (Deltager) & Bennedsen, J. (Bevillingshaver)
01/06/2009 → 01/10/2010
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
-
Det lovende er kønsklogt og responsivt: En kortlægning af pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen
Staunæs, D., Plauborg, H., Kaastrup, C. M., Mannov Olesen, R., Jartoft, V., Schirmer, M. M. & Brauner, M. N., mar. 2022, Emdrup: DPU, Aarhus Universitet. 60 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Åben adgang -
Text Mining i systematiske reviews
Jartoft, V., Møller, A. V. & Pedersen, J. T., maj 2020, I: Revy. 43, 2, s. 6-9 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Åben adgang -
Teori gør forskellen: analytiske strategier i kritisk psykologi
Schraube, E. & Jartoft, V. (Oversætter), 2018, I: Nordiske Udkast. 45, 2, s. 24-39Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse
Knudsen, H., Larsen, M. R. (Redaktør), Jartoft, V., Kousholt, D., Raith, J. K. & Akselvoll, M. Ø., 2014, Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse. Larsen, M. R. (red.). København, 76 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Fil12102 Downloads (Pure) -
Fiktionen om læring som produkt af pædagogiske læreplaner
Klaus, H. & Jartoft, V. (Oversætter), 2013, I: Nordiske Udkast. 41, 1, s. 7-21 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang