Elevers tidlige skriveudvikling: Identificerede trin. / Kabel, Kristine; Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe; Berthelsen, Ulf Dalvad.
DPU, Aarhus Universitet, 2021. s. 1-28.Publikation: Working paper › Forskning
Manual for analytisk kodning af elevtekster. / Bremholm, Jesper; Kabel, Kristine; Bundsgaard, Jeppe; Berthelsen, Ulf Dalvad.
DPU, Aarhus Universitet, 2021. s. 1-48.Publikation: Working paper › Forskning
Teoretisk arbejdspapir. Analysemodel til scoring af elevtekster : Udarbejdet marts 2019. / Kabel, Kristine; Berthelsen, Ulf Dalvad; Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe.
DPU, Aarhus Universitet, 2021. s. 1-30.Publikation: Working paper › Forskning
Digitale tekster og skriftlig fremstilling i gymnasiet – et curriculumperspektiv. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Læring og medier (LOM), Bind 20, Nr. 23, 2021, s. 1-17.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Avantgardist, blandt andet : Albert Mertz fylder 100 år. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 29, Nr. 2, e7b18a22, 07.05.2020, s. 90-93.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
AutoText Automated Analysis of Student Texts : Overview and preliminary results. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
2020.Publikation: Working paper › Forskning
Computationel Tænkning : Om mennesker, maskiner og pædagogik. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 40, Nr. 117, 2020, s. 43-53.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Digitale læremidler i danskfaget. / Tannert, Morten; Berthelsen, Ulf Dalvad.
Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2020. 33 s. (Pædagogisk Indblik; Nr. 4).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Utilizing the Affordances of Digital Learning Materials. / Berthelsen, Ulf Dalvad; Tannert, Morten.
I: L1-Educational Studies in Language and Literature, Bind 20, 2020, s. 1-23.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Børns skriveudvikling i skolens første år : En analysemodel til automatiseret scoring af elevtekster. / Kabel, Kristine; Bundsgaard, Jeppe; Bremholm, Jesper; Berthelsen, Ulf Dalvad.
2019. Abstract fra NNMF 7: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt, Trondheim, Norge.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Hvilket sprog taler din computer? / Berthelsen, Ulf Dalvad.
Nationalt Videncenter for Læsning. 2019.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Efforts in Europe for Data-Driven Improvement of Education : A Review of Learning Analytics Research in Seven Countries. / Nouri, Jalal; Ebner, Martin; Ifenthaler, Dirk; Saqr, Mohammed; Malmberg, Jonna; Khalil, Mohammad; Bruun, Jesper; Viberg, Olga; Gonzalez, Miguel Angel Conde; Papamitsiou, Zacharoula; Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: International Journal of Learning Analytics and Artificial Intelligence for Education (iJAI), Bind 1, Nr. 1, 2019, s. 8-27.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Review › Forskning › peer review
Kunstnerisk Intelligens : Interview med Ross Goodwin. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Nr. 2, 2019, s. 58-61.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Learning Despite Resistance : Engaging Resistant Learners through Creative Learning Activities. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
Proceedings of the 2018 Connected Learning Summit. red. / Jeremiah H. Kalir. Pittsburgh, Pa : ETC Press, 2019. s. 10-18.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review
Medialekter i et grammatisk og didaktisk perspektiv. / Berthelsen, Ulf Dalvad; Hougaard, Tina Thode; Christensen, Mette Vedsgaard.
17. Møde om Udforskningen af Dansk Sprog. red. / Yonatan Goldshtein; Inger Schoonderbeek Hansen; Tina Thode Hougaard. Aarhus : Institut for Kommunikation og Kultur, Aarhus Universitet, 2019. s. 95-111 (MUDS - Møderne om Udforskningen af Dansk Sprog).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review
The Ecology of Analytics in Education: Stakeholder Interests in Data-Rich Educational Systems. / Berthelsen, Ulf Dalvad; Tannert, Morten.
I: International Journal of Learning Analytics and Artificial Intelligence for Education (iJAI), Bind 1, Nr. 1, 2019, s. 89-101.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Læringspotentiale på de sociale medier : undersøgelse af flersprogedes literacy-praksis på Facebook. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
Empirisk didaktik: udfordringer, refleksioner og potentialer undersøgt i forskellige pædagogiske praksisser. red. / Lea Lund; Hanne Balsby Thingholm. Frederikshavn : Dafolo, 2018. (Undervisning og læring).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Coding across subjects : identifying subject matter in coding projects. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
2017. Poster session præsenteret ved International PLAYTrack Conference , Aarhus, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › peer review
Mellem tradition og fornyelse : interview med Anders Gaardboe Jensen. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 2017, Nr. 6, 12.2017, s. 22-25.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Optimism vs. realism : learning analytics in public education. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
2017. Poster session præsenteret ved LASI Nordic, Bergen, Norge.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › peer review
Kunst & kode. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 26, Nr. 2, 04.2017, s. 66-68.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Om Learning Analytics og Datavisialisering : Introduktion og Litteraturreview. / Berthelsen, Ulf Dalvad; Østergaard, Maria Kirstine.
2017. 33 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Fagdidaktiske overvejelser om fagprofessionelles brug af elevdata. / Bremholm, Jesper; Berthelsen, Ulf Dalvad; Thomas Jankvist, Uffe; Østergaard, Maria Kirstine.
Elevers læring og progression: rapport fra et udviklingsprojekt om visualisering af data om elevers læring og progression. red. / Anne-Dorthe Hestbæk; Mette Friis-Hansen. København : VIVE - Viden til velfærd, 2017. s. 49-58.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Integration af it og medier i danskfaget. / Berthelsen, Ulf Dalvad; Tannert, Morten.
Læremidlernes danskfag. red. / Jesper Bremholm; Jeppe Bundsgaard; Simon Skov Fougt; Anna Karlskov Skyggebjerg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 151-171 (Didaktiske studier, Bind 1).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Om Learning Analytics og Datavisualisering : Introduktion og Litteraturreview. / Berthelsen, Ulf Dalvad; Østergaard, Maria Kirstine.
2017.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Prototypiske situationer med brug af datavisualisering i skolen. / Bremholm, Jesper; Jankvist, Uffe Thomas; Berthelsen, Ulf Dalvad; Holst, Finn.
København : Aarhus Universitet, DPU, 2017. 54 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
21st century skills : om det 21. århundredes kompetencer - fra arbejdsmarkedspolitik til allemandseje. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
2016, Artikel.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
Om to- og flersprogede børn i inklusionsdebatten : En diskussion af rammesætning og skolepolitiske diskurser. / Berthelsen, Ulf Dalvad; Petersen, Karen Bjerg.
Perspektiver på inklusion . København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. s. 135-156 (Cursiv; Nr. 17).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Kasper Hesselbjerg om tingenes betydning. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 24, Nr. 6, 03.12.2015, s. 12-15.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Aktivitetsbestemt Sprogbrug. / Berthelsen, Ulf Dalvad (Redaktør); Hougaard, Tina Thode (Redaktør); Borchmann, Simon (Redaktør); Levisen, Carsten (Redaktør).
Statsbiblioteket.dk, 2015. 127 s. (Skandinaviske Sprogstudier; Nr. 4, Bind 6).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Kirkeby-Herning Tur/retur. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 24, Nr. 5, 10.2015, s. 44-49.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Om illokution og kunst. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: MUDS - Møderne om Udforskningen af Dansk Sprog, Nr. 15, 08.2015, s. 37-46.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Flersprogethed på Facebook : Flersprogede unges interaktion på Facebook i et sprogtilegnelsesperspektiv. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: NyS, Nr. 48, 01.07.2015, s. 36-70.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Galleri med udsigt. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 24, Nr. 3, 06.2015, s. 78-80.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Temanummer om forholdet mellem sprog og Identitet. / Berthelsen, Ulf Dalvad (Redaktør); Hougaard, Tina Thode (Redaktør); Borchmann, Simon (Redaktør); Levisen, Carsten (Redaktør); Widell, Peter (Redaktør).
Aarhus : Statsbiblioteket.dk, 2015. 157 s. (Skandinaviske Sprogstudier; Nr. 3, Bind 6).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Tekst(il), tekst(ur), skulptur. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 24, Nr. 1, 22.01.2015, s. 56-59.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Klædedragtens spejl. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
Nina Maria Kleivan: Samtidig andetsteds. red. / Nina Maria Kleivan; Christian Ramsø; Anne Marie Ploug. København : We Are Popular, 2015. s. 23-30.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Fordord. / Widell, Peter; Borchmann, Simon; Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Skandinaviske Sprogstudier, Bind 3, 2015, s. i-ii.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Peer-interaction og L2-literacy i digitale læringsrum. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
Skriv! Les! 2. red. / Atle Skaftun; Per Henning Uppstad; Arne Johannes Aasen. Bergen : Fagbokforlaget, 2014. s. 151.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Gadekunst I Bristol. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
2014, Reportage.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Spær øjnene op : Ai Weiwei: Evidence. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
2014, Anmeldelse.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Ai Weiwei : Det 21. århundredes superhelt. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 2014, Nr. 5, 2014, s. 24-29.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Eske Kath : Mellem himmel og jord. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 2014, Nr. 6, 2014, s. 62-63.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Propositionelle attituder og attitudeadverbialer i semantisk og pragmatisk perspektiv. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
Aarhus : Aarhus Universitet. Institut for Æstetik og Kommunikation, 2014. 219 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Vinyl Terror & Horror : En reportage fra Alter Schwede, Berlin. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Magasinet Kunst, Bind 2014, Nr. 4, 2014, s. 48-49.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Om handling, konvention og forpligtelse. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: MUDS - Møderne om Udforskningen af Dansk Sprog, Bind 14, 2013, s. 45-76.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Konferenceartikel › Forskning › peer review
Om kommunikativ kompetence og korrekthed I andetsprogsundervisningen. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
Gode ord er bedre end guld: Festskrift til Henrik Jørgensen. red. / Simon Borchmann; Inger Schoonderneek; Tina Thode Haugaard; Ole Togeby; Peter Widell. Aarhus : Aarhus Universitet. Institut for Æstetik og Kommunikation, 2013. s. 25-39.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Om Hintikka og omtalen af propositionelle attituder i dagligsproget : En pragmatisk løsning på et epistemisk problem. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: MUDS - Møderne om Udforskningen af Dansk Sprog, Bind 13, 2011, s. 55-72.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Konferenceartikel › Forskning › peer review
Davidson on Explicit Performatives and Mood-setters. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: Tidsskrift for sprogforskning, Bind 5, 2008.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Attitudeadverbialerne i semantisk og pragmatisk perspektiv. / Berthelsen, Ulf Dalvad.
I: MUDS - Møderne om Udforskningen af Dansk Sprog, Bind 11, 2007, s. 52-63.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Konferenceartikel › Forskning › peer review