DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Uffe Thomas Jankvist

Introduktion

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget.

Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier.

Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.
OriginalsprogDansk
TitelLæringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?
RedaktørerMogens Niss, Uffe Thomas Jankvist
Antal sider10
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagFrydenlund
Udgivelsesår30 aug. 2017
Sider9-18
Artikelnummer1
ISBN (trykt)978-87-7118-794-6
StatusUdgivet - 30 aug. 2017
Eksternt udgivetJa

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 147914844