DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Uffe Thomas Jankvist

  1. 2000
  2. Udgivet

    Eulers differentialligninger - Eulers indførelse af differentialregning stillet over for den moderne. / Jankvist, Uffe Thomas; Pedersen, Rie Rose Møller; Pedersen, Maja Bagge .

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2000. 99 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 379).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  3. 2001
  4. Udgivet

    Real life routing : En strategi for et virkeligt VRP. / Backchi, David Heiberg; Jankvist, Uffe Thomas; Godiksen, Rasmus Brauner; Poulsen, Jogvan Martin; Sağlanmak, Neslihan.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2001. 116 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 405).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  5. 2002
  6. Udgivet

    Algebraisk ligningsløsning fra Cardano til Cauchy : Et studie af kombinationers, permutationers samt invariansbegrebets betydning for den algebraiske ligningsløsning før Gauss, Abel og Galois. / Backchi, David Heiberg; Jankvist, Uffe Thomas; Sağlanmak, Neslihan.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2002. 177 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 409).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  7. 2004
  8. Udgivet

    Fra Leibniz til Isabelle : Typeteoriens fremkomst og udvikling samt dens anvendelse i bevisføreren Isabelle. / Gunnarsdóttir, Ingunn; Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 153 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 427).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  9. Udgivet

    Myreintelligens : Distribuering af Ant Colony System Traveling Salesman Problem. / Jankvist, Uffe Thomas; Meinild, Magnus Kaas.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 138 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 426).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  10. 2005
  11. Udgivet

    Hvad søgte de og hvad fandt de? Kombinatoriske løsningsformler til algebraiske ligninger - fra Cardano til Cauchy - Del 2. / Jankvist, Uffe Thomas; Saglanmak, Neslihan.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 53, Nr. 3, 2005, s. 97-111 + 144.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Hvad søgte de og hvad fandt de? Kombinatoriske løsningsformler til algebraiske ligninger - fra Cardano til Cauchy - Del 1. / Jankvist, Uffe Thomas; Saglanmak, Neslihan .

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 53, Nr. 2, 2005, s. 54-71 + 96.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Matematikken bag Mars-missionen : Indførelse for den grundlæggende teori i kildekodning og kanalkodning i MER. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    Roskilde : Roskilde University, 2005. 148 s. (Tekster fra IMFUFA; Nr. 449b).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  14. Udgivet

    Matematikken bag Mars-missionen : En empirisk undersøgelse af matematikken i MER med fokus på kildekodning og kanalkodning. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2005. 134 s. (IMFUFAtekster; Nr. 449a).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  15. Udgivet

    Matematikken bag Mars-missionen : Transskriberede interviews fra DTU, Brown University, MIT og JPL. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    Roskilde : Roskilde University, 2005. 88 s. (Tekster fra IMFUFA; Nr. 449c).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  16. 2006
  17. Udgivet

    Reportage fra en Mars-mission. / Toldbod, Bjørn; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 54, Nr. 3, 2006, s. 101-115 + 144.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. 2007
  19. Udgivet

    Den matematikhistoriske dimension i undervisning - generelt set. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 3, Nr. 3, 2007, s. 70-90.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Mars Exploration Rover : Mathematics and people behind the mission. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    I: Montana Math Enthusiast, Bind 4, Nr. 2, 2007, s. 154-173.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Review of empirical studies in HPM2004 & ESU4 : Empirical research in the field of using history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 12, Nr. 3, 2007, s. 83-105.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    The hidden mathematics of the Mars Exploration Rover mission. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    I: Mathematical Intelligencer, Bind 29, Nr. 1, 2007, s. 8-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  23. 2008
  24. Udgivet

    A teaching module on the early history of error correcting codes. / Jankvist, Uffe Thomas.

    18th Novembertagung on the History, Philosophy & Didactics of Mathematics - Mathematics Practices and Developments throughout History. red. / Ingo Witzke. Berlin : Logos Verlag Berlin GmbH, 2008. s. 153-164.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  25. Udgivet

    A teaching module on the early history of error correcting codes - design, implementation, and evaluation. / Jankvist, Uffe Thomas.

    History and Epistemology in Mathematics Education - Proceedings of the 5th European Summer University. red. / Evelyne Barbin; Nada Stehlíková; Constantinos Tzanakis. Prague : Vydavatelský servis Plzen, 2008. s. 415.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  26. Udgivet

    A teaching module on the history of public-key cryptography and RSA. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics, Bind 23, Nr. 3, 2008, s. 157-168.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Den matematikhistoriske dimension i undervisning - gymnasialt set. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 4, Nr. 1, 2008, s. 24-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Den tidlige kodningsteoris historie : - et undervisningsforløb til gymnasiet. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2008. 73 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 459).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  29. Udgivet

    History of modern mathematics and/or modern applications of mathematics in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of HPM 2008, 14-18 july, 2008, Mexico City. red. / Constantinos Tzanakis. Mexico City, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  30. Udgivet

    Matematikopfattelser hos 2g'ere : fokus på de ‘tre aspekter'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: NOMAD nordic studies in mathematics education, Bind 13, Nr. 2, 2008, s. 7-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    RSA og den heri anvendte matematiks historie : et undervisningsforløb til gymnasiet. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2008. 117 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 460).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  32. 2009
  33. Udgivet

    A categorization of the 'whys' and 'hows' of using history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 71, Nr. 3, 2009, s. 235-261.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    CERME6 Working Group 15: Theory and research on the role of history in mathematics education. / Furinghetti, Fulvia; Dorier, Jean-Luc; Jankvist, Uffe Thomas; Tzanakis, Constantinos; van Maanen, Jan.

    I: HPM Newsletter, Nr. 70, 2009, s. 3-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  35. Udgivet

    Evaluating a teaching module on the early history of error-correcting codes. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings 5th International Colloquium on the Didatics of Mathematics. red. / Michael Kourkoulos ; Constantinos Tzanakis. Rethymnon, Grece : University of Crete, 2009. s. 447-460.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  36. Udgivet

    History of modern applied mathematics in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 29, Nr. 1, 2009, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    On empirical research in the field of using history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa, Bind 12, Nr. 1, 2009, s. 67-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Using History as a 'Goal' in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2009. 361 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster, Bind 464).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  39. 2010
  40. Udgivet

    An empirical study on using history as a 'goal'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 74, Nr. 1, 2010, s. 53-74.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet

    Forskeres og studerendes mulige udbytte af at læse Springes nye bog om teorier i matematikkens didaktik. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 15, Nr. 3, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    History, applications, and philosophy in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    2010. Paper præsenteret ved YESS-5, Sicily, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  43. Udgivet

    Introduction: Theory and research on the role of history in mathematics education. / Furinghetti, Fulvia; Dorier, Jean-Luc; Jankvist, Uffe Thomas; van Maanen, Jan; Tzanakis, Constantinos.

    Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Viviane Durand-Guerrier; Sophie Soury-Lavergne; Ferdinando Arzarello. Lyon, France : Institut National de Recherche Pédagogique, 2010. s. 2679-2681.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  44. Udgivet

    Students' beliefs about the evolution and development of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Viviane Durand-Guerrier; Sophie Soury-Lavergne; Ferdinando Arzarello. Lyon, France : Institut National de Recherche Pédagogique, 2010. s. 2732-2741.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  45. Udgivet

    Using history to develop students' images of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Mathematics Today, Bind June, 2010, s. 143-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. 2011
  47. Udgivet

    'Modeling and interdisciplinarity' - a course for pre-service upper secondary teachers. / Jankvist, Uffe Thomas; Nielsen, Jan Alexis; Michelsen, Claus.

    Science & Culture: Promise, Challenge and Demand - Proceedings from the 11th International IHPST and the 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference. Thessaloniki, Greece : epikentro, 2011. s. 371-376.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  48. Udgivet

    A century of mathematics education: ICMI’s first hundred years. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Historia Mathematica, Bind 38, Nr. 2, 2011, s. 292-302.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    An implementation of two historical modules: outcomes and perspectives. / Jankvist, Uffe Thomas.

    History and Epistemology in Mathematics Education - Proceedings of the 6th European Summer University. red. / Evelyne Barbin; Manfred Kronfellner; Constantinos Tzanakis. Vienna : Verlag Holzhausen GmbH, 2011. s. 139-151.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  50. Udgivet

    Anchoring students' meta-perspective discussions of history in mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Journal for Research in Mathematics Education (JRME), Bind 42, Nr. 4, 2011, s. 346-385.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Designing teaching modules on the history, application, and philosophy of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Marta Pytlak; Tim Rowland; Ewa Swoboda. Rzeszów, Poland : University of Rzeszów, 2011. s. 1690-1699.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  52. Udgivet

    Future challenges of mathematics education research in the Nordic region - a young researchers' perspective : Paper based on the panel with the same title at NORMA-11. / Jankvist, Uffe Thomas; Ryve , Andreas; Wæge, Kjersti; van Bommel, Jorryt.

    Proceedings at Norma 11, The Sixth Conference on Mathematics Education in Reykjavík. red. / Guðný Helga Gunnarsdóttir; Freyja Hreinsdóttir; Guðbjörg Pálsdóttir; Markku Hannula; Minna Hannula-Sormunen; Eva Jablonka; Uffe Thomas Jankvist ; Andreas Ryve; Paola Valero; Kjersti Wæge. Reykjavik : Háskólaútgáfan University Press of Iceland, 2011. s. 103-121.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  53. Udgivet

    Historisk fremkomst og moderne anvendelse af Boolsk algebra - et matematikfilosofisk undervisningsforløb til gymnasiet. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Roskilde : Roskilde University, 2011. (Tekster fra IMFUFA; Nr. 487).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  54. Udgivet

    Historisk fremkomst og moderne anvendelse af grafteori - et matematikfilosofisk undervisningsforløb til gymnasiet. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Roskilde : Roskilde University, 2011. (Tekster fra IMFUFA; Nr. 486).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  55. Udgivet

    History, Application, and Philosophy (HAPh) Modules in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. red. / Behiye Ubuz. Bind 1 Ankara, Turkey : METU, 2011. s. 323.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  56. Udgivet

    Introduction to the papers of WG12: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Lawrence, Snezana; Tzanakis, Constantinos ; van Maanen, Jan.

    Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Marta Pytlak; Tim Rowland; Eva Swoboda. Rzeszów, Poland : University of Rzeszów, 2011. s. 1636-1639.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  57. Udgivet

    New avenues for history in mathematics education : mathematical competencies and anchoring. / Jankvist, Uffe Thomas; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    I: Science & Education, Bind 20, Nr. 9, 2011, s. 831-862.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    Proceedings of Norma 11. The Sixth Conference on Mathematics Education in Reykjavik. / Gunnarsdóttir, Guðný Helga (Redaktør); Hreinsdóttir, Freyja (Redaktør); Pálsdóttir, Guðbjörg (Redaktør); Hannula, Markku (Redaktør); Hannula-Sormunen, Minna (Redaktør); Jablonka, Eva (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør); Ryve, Andreas (Redaktør); Valero, Paola (Redaktør); Wæge, Kjersti (Redaktør).

    Reykjavik : Háskólaútgáfan University Press of Iceland, 2011.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  59. Udgivet

    Report from the CERME working group in 'History in Mathematics Education'. / Jankvist, Uffe Thomas; Lawrence, Snezana; Tzanakis, Constantinos; van Maanen, Jan.

    I: HPM Newsletter, Nr. 77, 2011, s. 10-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  60. Udgivet

    Students' beliefs about the evolution and development of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Recent developments on introducing a historical dimension in mathematics education. Washington, DC : MAA, the Mathematical Association of America , 2011. s. 123-131.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  61. Udgivet

    Students' meta-issue discussions of history of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the 6th EuropeanSummer University. red. / Evelyne Barbin; Manfred Kronfellner; Constantinos Tzanakis. Vienna : Verlag Holzhausen GmbH, 2011. s. 165-166.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  62. Udgivet

    The construct of anchoring - An idea for 'measuring' interdisciplinarity in teaching. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Philosophy of Mathematics Education Journal, Bind 26, 2011, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    The construct of anchoring - a way of 'measuring' interdisciplinarity in teaching. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Science & Culture: Promise, Challenge and Demand - Proceedings from the 11th International IHPST and the 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference. red. / F. Seroglou; V. Koulountzos; A. Siatras. Thessaloniki : epikentro, 2011. s. 366-370.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  64. Udgivet

    Theories of mathematics education edited by Bharath Sriraman and Lyn English: Common ground for scholars in the making. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Mathematical Thinking and Learning, Bind 13, Nr. 3, 2011, s. 247-257.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. 2012
  66. Udgivet

    A first attempt to identify and classify empirical studies on 'History in Mathematics Education'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Crossroads in the History of Mathematics and Mathematics Education. red. / B. Sriraman. The Montana Mathematics Enthusiast Monographs 12. Information Age Publishing, 2012. s. 295-332.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  67. Udgivet

    A historical teaching module on "the unreasonable effectiveness of mathematics". / Jankvist, Uffe Thomas.

    HPM2012: The HPM Satellite Meeting of ICME-12: Proceeding Book 1 . red. / Evelyne Barbin. Daejeon, Korea : DCC, 2012. s. 131-143.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  68. Udgivet

    Current report - CERME7 Working Group 12: History in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas; van Maanen, Jan; Lawrence, Snezana; Tzanakis, Constantinos.

    I: Research in Mathematics Education, Bind 14, Nr. 2, 2012, s. 205-206.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 2, 2012, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  70. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan ; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 1, 2012, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  71. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on mathematical views. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 3-4, 2012, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  72. Udgivet

    History, application, and philosophy of mathematics in mathematics education: Accessing and assessing students’ overview and judgment. / Jankvist, Uffe Thomas.

    2012. Paper præsenteret ved 12th International Congress of Mathematics Education, Seoul, Sydkorea.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  73. Udgivet

    Mathematical knowledge for teaching in relation to history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Mosvold, Reidar; Jakobsen, Arne; Fauskanger, Janne.

    2012. 4045-4052 Paper præsenteret ved 12th International Congress of Mathematics Education, Seoul, Sydkorea.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  74. 2013
  75. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 1, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  76. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan ; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 2, 2013, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  77. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku ; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 3, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  78. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on teaching and learning of probability (topic study group at ICME12). / Nilsson, Per; Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 4, 2013, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  79. Udgivet

    History, applications, and philosophy in mathematics education : HAPh - a use of primary sources. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Science & Education, Bind 22, Nr. 3, 2013, s. 635–656.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Introduction to the papers and posters of WG12: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen; Lawrence, Snezana ; van Maanen, Jan.

    Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education . red. / Behiye Ubuz; Çiğdem Haser; Maria Alessandra Mariotti. Ankara, Turkey : METU & ERME, 2013. s. 1945-1950.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  81. Udgivet

    Matematik. / Lindenskov, Lena; Jankvist, Uffe Thomas.

    PISA 2012: danske unge i international sammenligning. red. / Niels Egelund. København : KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2013. s. 16-70.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  82. Udgivet

    Preparing future teachers for interdisciplinarity : designing and implementing a course for pre-service upper secondary teachers. / Jankvist, Uffe Thomas; Nielsen, Jan Alexis; Michelsen, Claus.

    I: NOMAD nordic studies in mathematics education, Bind 18, Nr. 2, 2013, s. 71-92.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    The use of original sources and its possible relation to the recruitment problem. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Behiye Ubuz; Çiğdem Haser; Maria Alessandra Mariotti. Ankara, Turkey : METU & ERME, 2013. s. 1990-1999.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  84. Udgivet

    WG12 Report: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen ; Lawrence , Snezana; van Maanen, Jan.

    I: HPM Newsletter, Nr. 83, 2013, s. 7-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  85. 2014
  86. Udgivet

    'Whys' and 'Hows' of using philosophy in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Iversen, Steffen Møllegaard.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 205-222.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    A historical teaching module on 'the unreasonable effectiveness of mathematics' : Boolean algebra and Shannon circuits. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics, Bind 29, Nr. 2, 2014, s. 120-133.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 1, 2014, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  89. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) in the Nordic Region. / Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 3-4, 2014, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  90. Udgivet

    How mathematical knowledge for teaching may profit from the study of history of mathematics. / Mosvold, Reidar ; Jakobsen, Arne ; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 47-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    On the use of primary sources in the teaching and learning of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    International Handbook of Research in History, Philosophy and Science Teaching. red. / Michael R. Matthews. Bind 3 Dordrecht : Springer, 2014. s. 873-908.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  92. Udgivet

    PISA-undersøgelsen - kan den bruges til noget? / Lindenskov, Lena; Jankvist, Uffe Thomas; Fink, Klaus.

    I: Matematik: tidsskrift for regne- og matematiklærere, Bind 42, Nr. 2, 2014, s. 18-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  93. Udgivet

    Special issue on History and philosophy of mathematics in mathematics education. / Katz, Victor J.; Jankvist, Uffe Thomas; Fried, Michael N.; Rowlands, Stuart.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  94. Udgivet

    Teachers' mathematical knowledge for teaching in relation to the inclusion of history of mathematics in teaching. / Smestad, Bjørn; Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen .

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 19, Nr. 3-4, 2014, s. 169-183.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    The use of original sources and its potential relation to the recruitment problem. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 34, Nr. 3, 2014, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. 2015
  97. Udgivet

    A framework for designing a research-based “maths counsellor” teacher programme. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 90, Nr. 3, 2015, s. 259-284.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  98. Udgivet

    CAS-induced difficulties in learning mathematics? / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 35, Nr. 1, 2015, s. 15-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    Changing students' images of "mathematics as a discipline". / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Journal of Mathematical Behavior, Bind 38, Nr. June, 2015, s. 41-56.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. Udgivet

    Designing a research-based 'maths counsellor' program for Danish upper secondary teachers. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    Nordic research in mathematics education: Proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014. red. / Harry Silfverberg; Tomi Kärki; Markku S. Hannula. Turku, Finland, 2015. s. 110-119 (Studies in Subject Didactics, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  101. Udgivet

    ESU7 (2014) Proceedings presentation. / Barbin, Evelyne; Jankvist, Uffe Thomas; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    History and Epistemology in Mathematics Education - Proceedings of the Seventh European Summer University. red. / Evelyne Barbin; Uffe Thomas Jankvist; Tinne Hoff Kjeldsen. Copenhagen : Danish School of Education, Aarhus University, 2015. s. 17-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  102. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 2, 2015, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  103. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 1, 2015, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  104. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on research on mathematics textbooks in the Nordic and Baltic countries. / Grevholm, Barbro; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 3-4, 2015, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  105. Udgivet

    Educating mathematics teacher educators : a competency-based course design. / Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    Nordic research in mathematics education: proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014. red. / Harry Silfverberg; Tomi Kärki; Markku S. Hannula. Turku, Finland : The Finnish Research Association for Subject Didactics, 2015. s. 81-90 (Studies in Subject Didactics; Nr. 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  106. Udgivet

    Exposure to primary historical sources in undergraduate studies : The case of Julius. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Education Sciences, Bind Special issue, 2015, s. 152-171.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  107. Udgivet

    History and epistemology in mathematics education : proceedings of the Seventh European Summer University. / Barbin, Evelyne (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør); Kjeldsen, Tinne Hoff (Redaktør).

    Danish School of Education, Aarhus University, 2015. 848 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  108. Udgivet

    History, application, and philosophy of mathematics in mathematics education : accessing and assessing students’ overview and judgment. / Jankvist, Uffe Thomas .

    Selected regular lectures from the 12th International Congress on Mathematical Education. red. / Sung Je Cho. Cham : Springer, 2015. s. 383-404.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  109. Udgivet

    Introduction to the papers of TWG12: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas ; Lawrence, Snezana; Clark, Kathleen ; Chorlay, Renaud.

    Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Konrad Krainer; Naďa Vondrová. Prague, Czech Republic : Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015. s. 1779-1781.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  110. Udgivet

    Report from the CERME-9 thematic working group on 'History in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas; Chorlay, Renaud; Clark, Kathleen ; Lawrence, Snezana.

    I: HPM Newsletter, Nr. 89, 2015, s. 10-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  111. Udgivet

    Teaching history in mathematics education to future mathematics teacher educators. / Jankvist, Uffe Thomas .

    Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Konrad Krainer; Naďa Vondrová. Prague, Czech Republic : Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015. s. 1825-1831.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  112. Udgivet

    Analysing the use of history of mathematics through MKT. / Jankvist, Uffe Thomas; Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Jakobsen, Arne.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 46, Nr. 4, 07.01.2015, s. 495-507.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  113. 2016
  114. Udgivet

    Editorial. / Palmér, Hanna; Björklund, Camilla; Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 4, 2016, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  115. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 1, 2016, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  116. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 3, 2016, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

Forrige 1 2 Næste