DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Uffe Thomas Jankvist

  1. 2020
  2. Udgivet

    Developing mathematical knowledge for teaching teachers: Potentials of history of mathematics in teacher educator training. / Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen ; Mosvold, Reidar.

    I: Journal of Mathematics Teacher Education, Bind 23, Nr. 3, 06.2020, s. 311-332.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Upper secondary school students' difficulties with mathematical modelling. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 51, Nr. 4, 05.2020, s. 467-496.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    Fostering an intimate interplay between theory and practice: Danish "maths counsellors" for upper secondary school. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 25, Nr. 2, 2020, s. 99-118.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. 2019
  6. Udgivet

    What happens when CAS-procedures are objectified? the case of "solve" and "desolve". / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten; Aguilar, Mario Sánchez.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 101, Nr. 1, 05.2019, s. 67-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    CAS Assisted Proofs in Upper Secondary School Mathematics Textbooks. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten .

    I: REDIMAT - Journal of Research in Mathematics Education, Bind 8, Nr. 3, 2019, s. 232-266.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Towards a definition of "mathematical digital competency". / Geraniou, Eirini; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 102, Nr. 1, 2019, s. 29-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. 2018
  10. Udgivet

    Counteracting destructive student misconceptions of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Education Sciences, Bind 8, Nr. 2, 53, 06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Communication competency as an indicator for mathematical giftedness. / Weng, Peter; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Philosophy of Mathematics Education Journal, Nr. 34, 2018, s. 1-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Disciplinary competence descriptions for external use. / Jensen, Jens Højgaard; Jankvist, Uffe Thomas .

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 23, Nr. 2, 2018, s. 3-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Instrumental mediations and students’ identities. / Iversen, Steffen Mølleggard; Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas .

    I: Recherches en Didactique des Mathematiques, Bind 38, Nr. 2, 2018, s. 133-155.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. 2017
  15. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 1, 12.2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  16. Udgivet

    Distance mathematics education as a means for tackling impulse control disorder : the case of a young convict. / Ahl, Linda Marie; Aguilar, Mario Sánchez; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 37, Nr. 3, 2017, s. 27-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 2, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  18. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 3, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  19. Udgivet

    Problem solving in the borderland between mathematics and physics. / Jensen, Jens Højgaard; Niss, Martin; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 48, Nr. 1, 2017, s. 1-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. 2016
  21. Udgivet

    Editorial. / Palmér, Hanna; Björklund, Camilla; Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 4, 2016, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  22. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 2, 2016, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  23. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 1, 2016, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  24. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 3, 2016, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  25. Udgivet

    Teachers’ beliefs about the discipline of mathematics and the use of technology in the classroom. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas ; Aguilar, Mario Sánchez.

    I: International Electronic Journal of Mathematics Education, Bind 11, Nr. 2, 2016, s. 395-419.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    The didactical contract surrounding CAS when changing teachers in the classroom. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten; Marcussen, Anders .

    I: REDIMAT - Journal of Research in Mathematics Education, Bind 5, Nr. 3, 2016, s. 263-286.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. 2015
  28. Udgivet

    Analysing the use of history of mathematics through MKT. / Jankvist, Uffe Thomas; Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Jakobsen, Arne.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 46, Nr. 4, 07.01.2015, s. 495-507.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    A framework for designing a research-based “maths counsellor” teacher programme. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 90, Nr. 3, 2015, s. 259-284.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    CAS-induced difficulties in learning mathematics? / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 35, Nr. 1, 2015, s. 15-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Changing students' images of "mathematics as a discipline". / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Journal of Mathematical Behavior, Bind 38, Nr. June, 2015, s. 41-56.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 2, 2015, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  33. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 1, 2015, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  34. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on research on mathematics textbooks in the Nordic and Baltic countries. / Grevholm, Barbro; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 3-4, 2015, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  35. Udgivet

    Exposure to primary historical sources in undergraduate studies : The case of Julius. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Education Sciences, Bind Special issue, 2015, s. 152-171.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Report from the CERME-9 thematic working group on 'History in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas; Chorlay, Renaud; Clark, Kathleen ; Lawrence, Snezana.

    I: HPM Newsletter, Nr. 89, 2015, s. 10-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  37. 2014
  38. Udgivet

    'Whys' and 'Hows' of using philosophy in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Iversen, Steffen Møllegaard.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 205-222.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    A historical teaching module on 'the unreasonable effectiveness of mathematics' : Boolean algebra and Shannon circuits. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics, Bind 29, Nr. 2, 2014, s. 120-133.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 1, 2014, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  41. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) in the Nordic Region. / Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 3-4, 2014, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  42. Udgivet

    How mathematical knowledge for teaching may profit from the study of history of mathematics. / Mosvold, Reidar ; Jakobsen, Arne ; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 47-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Udgivet

    Special issue on History and philosophy of mathematics in mathematics education. / Katz, Victor J.; Jankvist, Uffe Thomas; Fried, Michael N.; Rowlands, Stuart.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  44. Udgivet

    Teachers' mathematical knowledge for teaching in relation to the inclusion of history of mathematics in teaching. / Smestad, Bjørn; Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen .

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 19, Nr. 3-4, 2014, s. 169-183.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    The use of original sources and its potential relation to the recruitment problem. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 34, Nr. 3, 2014, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. 2013
  47. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 1, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  48. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan ; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 2, 2013, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  49. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku ; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 3, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  50. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on teaching and learning of probability (topic study group at ICME12). / Nilsson, Per; Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 4, 2013, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  51. Udgivet

    History, applications, and philosophy in mathematics education : HAPh - a use of primary sources. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Science & Education, Bind 22, Nr. 3, 2013, s. 635–656.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. Udgivet

    Preparing future teachers for interdisciplinarity : designing and implementing a course for pre-service upper secondary teachers. / Jankvist, Uffe Thomas; Nielsen, Jan Alexis; Michelsen, Claus.

    I: NOMAD nordic studies in mathematics education, Bind 18, Nr. 2, 2013, s. 71-92.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. Udgivet

    WG12 Report: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen ; Lawrence , Snezana; van Maanen, Jan.

    I: HPM Newsletter, Nr. 83, 2013, s. 7-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  54. 2012
  55. Udgivet

    Current report - CERME7 Working Group 12: History in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas; van Maanen, Jan; Lawrence, Snezana; Tzanakis, Constantinos.

    I: Research in Mathematics Education, Bind 14, Nr. 2, 2012, s. 205-206.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 2, 2012, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  57. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan ; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 1, 2012, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  58. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on mathematical views. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 3-4, 2012, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  59. 2011
  60. Udgivet

    A century of mathematics education: ICMI’s first hundred years. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Historia Mathematica, Bind 38, Nr. 2, 2011, s. 292-302.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Anchoring students' meta-perspective discussions of history in mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Journal for Research in Mathematics Education (JRME), Bind 42, Nr. 4, 2011, s. 346-385.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    New avenues for history in mathematics education : mathematical competencies and anchoring. / Jankvist, Uffe Thomas; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    I: Science & Education, Bind 20, Nr. 9, 2011, s. 831-862.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Report from the CERME working group in 'History in Mathematics Education'. / Jankvist, Uffe Thomas; Lawrence, Snezana; Tzanakis, Constantinos; van Maanen, Jan.

    I: HPM Newsletter, Nr. 77, 2011, s. 10-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  64. Udgivet

    The construct of anchoring - An idea for 'measuring' interdisciplinarity in teaching. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Philosophy of Mathematics Education Journal, Bind 26, 2011, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Theories of mathematics education edited by Bharath Sriraman and Lyn English: Common ground for scholars in the making. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Mathematical Thinking and Learning, Bind 13, Nr. 3, 2011, s. 247-257.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. 2010
  67. Udgivet

    An empirical study on using history as a 'goal'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 74, Nr. 1, 2010, s. 53-74.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Forskeres og studerendes mulige udbytte af at læse Springes nye bog om teorier i matematikkens didaktik. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 15, Nr. 3, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Using history to develop students' images of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Mathematics Today, Bind June, 2010, s. 143-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. 2009
  71. Udgivet

    A categorization of the 'whys' and 'hows' of using history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 71, Nr. 3, 2009, s. 235-261.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    CERME6 Working Group 15: Theory and research on the role of history in mathematics education. / Furinghetti, Fulvia; Dorier, Jean-Luc; Jankvist, Uffe Thomas; Tzanakis, Constantinos; van Maanen, Jan.

    I: HPM Newsletter, Nr. 70, 2009, s. 3-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  73. Udgivet

    History of modern applied mathematics in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 29, Nr. 1, 2009, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    On empirical research in the field of using history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa, Bind 12, Nr. 1, 2009, s. 67-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. 2008
  76. Udgivet

    A teaching module on the history of public-key cryptography and RSA. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics, Bind 23, Nr. 3, 2008, s. 157-168.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    Den matematikhistoriske dimension i undervisning - gymnasialt set. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 4, Nr. 1, 2008, s. 24-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    Matematikopfattelser hos 2g'ere : fokus på de ‘tre aspekter'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: NOMAD nordic studies in mathematics education, Bind 13, Nr. 2, 2008, s. 7-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. 2007
  80. Udgivet

    Den matematikhistoriske dimension i undervisning - generelt set. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 3, Nr. 3, 2007, s. 70-90.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Mars Exploration Rover : Mathematics and people behind the mission. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    I: Montana Math Enthusiast, Bind 4, Nr. 2, 2007, s. 154-173.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet

    Review of empirical studies in HPM2004 & ESU4 : Empirical research in the field of using history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 12, Nr. 3, 2007, s. 83-105.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    The hidden mathematics of the Mars Exploration Rover mission. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    I: Mathematical Intelligencer, Bind 29, Nr. 1, 2007, s. 8-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  84. 2006
  85. Udgivet

    Reportage fra en Mars-mission. / Toldbod, Bjørn; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 54, Nr. 3, 2006, s. 101-115 + 144.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. 2005
  87. Udgivet

    Hvad søgte de og hvad fandt de? Kombinatoriske løsningsformler til algebraiske ligninger - fra Cardano til Cauchy - Del 2. / Jankvist, Uffe Thomas; Saglanmak, Neslihan.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 53, Nr. 3, 2005, s. 97-111 + 144.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    Hvad søgte de og hvad fandt de? Kombinatoriske løsningsformler til algebraiske ligninger - fra Cardano til Cauchy - Del 1. / Jankvist, Uffe Thomas; Saglanmak, Neslihan .

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 53, Nr. 2, 2005, s. 54-71 + 96.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review