DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Uffe Thomas Jankvist

  1. Udgivet

    'Modeling and interdisciplinarity' - a course for pre-service upper secondary teachers. / Jankvist, Uffe Thomas; Nielsen, Jan Alexis; Michelsen, Claus.

    Science & Culture: Promise, Challenge and Demand - Proceedings from the 11th International IHPST and the 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference. Thessaloniki, Greece : epikentro, 2011. s. 371-376.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  2. Udgivet

    'Whys' and 'Hows' of using philosophy in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Iversen, Steffen Møllegaard.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 205-222.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    A categorization of the 'whys' and 'hows' of using history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 71, Nr. 3, 2009, s. 235-261.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    A century of mathematics education: ICMI’s first hundred years. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Historia Mathematica, Bind 38, Nr. 2, 2011, s. 292-302.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    A first attempt to identify and classify empirical studies on 'History in Mathematics Education'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Crossroads in the History of Mathematics and Mathematics Education. red. / B. Sriraman. The Montana Mathematics Enthusiast Monographs 12. Information Age Publishing, 2012. s. 295-332.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  6. Udgivet

    A framework for designing a research-based “maths counsellor” teacher programme. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 90, Nr. 3, 2015, s. 259-284.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    A historical teaching module on "the unreasonable effectiveness of mathematics". / Jankvist, Uffe Thomas.

    HPM2012: The HPM Satellite Meeting of ICME-12: Proceeding Book 1 . red. / Evelyne Barbin. Daejeon, Korea : DCC, 2012. s. 131-143.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  8. Udgivet

    A historical teaching module on 'the unreasonable effectiveness of mathematics' : Boolean algebra and Shannon circuits. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics, Bind 29, Nr. 2, 2014, s. 120-133.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    A student's perception of CAS-related sociomathematical norms surrounding teacher change in the classroom. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten; Iversen, Steffen Møllegaard.

    5th ERME Topic Conference: Mathematics Education in the Digital Age. red. / Hans-Georg Weigand; Alison Clark-Wilson; Ana Donevska-Todorova; Eleonora Faggiano; Niels Grønbæk; Jana Trgalova. København, Danmark : Københavns Universitet, 2018. s. 131-139.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  10. Udgivet

    A teaching module on the early history of error correcting codes. / Jankvist, Uffe Thomas.

    18th Novembertagung on the History, Philosophy & Didactics of Mathematics - Mathematics Practices and Developments throughout History. red. / Ingo Witzke. Berlin : Logos Verlag Berlin GmbH, 2008. s. 153-164.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  11. Udgivet

    A teaching module on the early history of error correcting codes - design, implementation, and evaluation. / Jankvist, Uffe Thomas.

    History and Epistemology in Mathematics Education - Proceedings of the 5th European Summer University. red. / Evelyne Barbin; Nada Stehlíková; Constantinos Tzanakis. Prague : Vydavatelský servis Plzen, 2008. s. 415.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  12. Udgivet

    A teaching module on the history of public-key cryptography and RSA. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics, Bind 23, Nr. 3, 2008, s. 157-168.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    A tentative framework for students' mathematical digital competencies. / Geraniou, Eirini; Jankvist, Uffe Thomas.

    Research Proceedings of the 9th British Congress in Mathematics Education. red. / Jennie Golding; Nicola Bretscher; Cosette Crisan; Eirini Geraniou; Jeremy Hodgen; Candia Morgan. Warwick, UK: BSHM, 2018. s. 56-63.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  14. Udgivet

    Adapting implementation research frameworks for mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Aguilar, Mario Sánchez; Dreyøe, Jonas; Misfeldt, Morten.

    Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Uffe Thomas Jankvist; Marja Van den Heuvel-Panhuizen; Michiel Veldhuis. Utrecht, The Netherlands : Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, 2019. s. 4405-4412.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  15. Udgivet

    Algebraisk ligningsløsning fra Cardano til Cauchy : Et studie af kombinationers, permutationers samt invariansbegrebets betydning for den algebraiske ligningsløsning før Gauss, Abel og Galois. / Backchi, David Heiberg; Jankvist, Uffe Thomas; Sağlanmak, Neslihan.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2002. 177 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 409).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  16. Udgivet

    An empirical study on using history as a 'goal'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 74, Nr. 1, 2010, s. 53-74.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    An implementation of two historical modules: outcomes and perspectives. / Jankvist, Uffe Thomas.

    History and Epistemology in Mathematics Education - Proceedings of the 6th European Summer University. red. / Evelyne Barbin; Manfred Kronfellner; Constantinos Tzanakis. Vienna : Verlag Holzhausen GmbH, 2011. s. 139-151.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  18. Udgivet

    Analysing the use of history of mathematics through MKT. / Jankvist, Uffe Thomas; Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Jakobsen, Arne.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 46, Nr. 4, 07.01.2015, s. 495-507.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Anchoring students' meta-perspective discussions of history in mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Journal for Research in Mathematics Education (JRME), Bind 42, Nr. 4, 2011, s. 346-385.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    CAS Assisted Proofs in Upper Secondary School Mathematics Textbooks. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten .

    I: REDIMAT - Journal of Research in Mathematics Education, Bind 8, Nr. 3, 2019, s. 232-266.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    CAS-induced difficulties in learning mathematics? / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 35, Nr. 1, 2015, s. 15-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    CERME6 Working Group 15: Theory and research on the role of history in mathematics education. / Furinghetti, Fulvia; Dorier, Jean-Luc; Jankvist, Uffe Thomas; Tzanakis, Constantinos; van Maanen, Jan.

    I: HPM Newsletter, Nr. 70, 2009, s. 3-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  23. Udgivet

    Changing students' images of "mathematics as a discipline". / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Journal of Mathematical Behavior, Bind 38, Nr. June, 2015, s. 41-56.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Communication competency as an indicator for mathematical giftedness. / Weng, Peter; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Philosophy of Mathematics Education Journal, Nr. 34, 2018, s. 1-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Counteracting destructive student misconceptions of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Education Sciences, Bind 8, Nr. 2, 53, 06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Current report - CERME7 Working Group 12: History in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas; van Maanen, Jan; Lawrence, Snezana; Tzanakis, Constantinos.

    I: Research in Mathematics Education, Bind 14, Nr. 2, 2012, s. 205-206.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Den matematikhistoriske dimension i undervisning - generelt set. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 3, Nr. 3, 2007, s. 70-90.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Den matematikhistoriske dimension i undervisning - gymnasialt set. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 4, Nr. 1, 2008, s. 24-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Designing a research-based 'maths counsellor' program for Danish upper secondary teachers. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    Nordic research in mathematics education: Proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014. red. / Harry Silfverberg; Tomi Kärki; Markku S. Hannula. Turku, Finland, 2015. s. 110-119 (Studies in Subject Didactics, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  30. Udgivet

    Designing teaching modules on the history, application, and philosophy of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Marta Pytlak; Tim Rowland; Ewa Swoboda. Rzeszów, Poland : University of Rzeszów, 2011. s. 1690-1699.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  31. Udgivet

    Developing mathematical knowledge for teaching teachers: Potentials of history of mathematics in teacher educator training. / Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen ; Mosvold, Reidar.

    I: Journal of Mathematics Teacher Education, Bind 23, Nr. 3, 06.2020, s. 311-332.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Digital technologies as a way of making original sources more accessible to students. / Jankvist, Uffe Thomas; Geraniou, Eirini.

    Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8. Oslo, Norway, 2019. s. 107-130 (OsloMet Skriftserie; Nr. 11, Bind 2019).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  33. Udgivet

    Disciplinary competence descriptions for external use. / Jensen, Jens Højgaard; Jankvist, Uffe Thomas .

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 23, Nr. 2, 2018, s. 3-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Disciplines and ways of perception : linking interdisciplinarity and competences. / Jensen, Jens Højgaard; Jankvist, Uffe Thomas.

    Teaching interdisciplinary mathematics. red. / Timothy Sibbald. Champaign, IL : Common Ground Publishing, 2018. s. 119-132 (The learner).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. Udgivet

    Distance mathematics education as a means for tackling impulse control disorder : the case of a young convict. / Ahl, Linda Marie; Aguilar, Mario Sánchez; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 37, Nr. 3, 2017, s. 27-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 1, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  37. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 1, 2015, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  38. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 1, 2014, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  39. Udgivet

    Editorial. / Palmér, Hanna; Björklund, Camilla; Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 4, 2016, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  40. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 1, 2016, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  41. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 2, 2016, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  42. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku ; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 3, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  43. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 3, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  44. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 1, 12.2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  45. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan ; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 2, 2013, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  46. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan ; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 1, 2012, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  47. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 2, 2015, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  48. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 2, 2012, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  49. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 2, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  50. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 3, 2016, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  51. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) in the Nordic Region. / Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 3-4, 2014, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  52. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on mathematical views. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 17, Nr. 3-4, 2012, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  53. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on research on mathematics textbooks in the Nordic and Baltic countries. / Grevholm, Barbro; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 3-4, 2015, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  54. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on teaching and learning of probability (topic study group at ICME12). / Nilsson, Per; Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 4, 2013, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  55. Udgivet

    Educating mathematics teacher educators : a competency-based course design. / Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    Nordic research in mathematics education: proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014. red. / Harry Silfverberg; Tomi Kärki; Markku S. Hannula. Turku, Finland : The Finnish Research Association for Subject Didactics, 2015. s. 81-90 (Studies in Subject Didactics; Nr. 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  56. Udgivet

    Evaluating a teaching module on the early history of error-correcting codes. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings 5th International Colloquium on the Didatics of Mathematics. red. / Michael Kourkoulos ; Constantinos Tzanakis. Rethymnon, Grece : University of Crete, 2009. s. 447-460.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  57. Udgivet

    Exposure to primary historical sources in undergraduate studies : The case of Julius. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Education Sciences, Bind Special issue, 2015, s. 152-171.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    Fagdidaktiske overvejelser om fagprofessionelles brug af elevdata. / Bremholm, Jesper; Berthelsen, Ulf Dalvad; Thomas Jankvist, Uffe; Østergaard, Maria Kirstine.

    Elevers læring og progression: rapport fra et udviklingsprojekt om visualisering af data om elevers læring og progression. red. / Anne-Dorthe Hestbæk; Mette Friis-Hansen. København : VIVE - Viden til velfærd, 2017. s. 49-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  59. Accepteret/In press

    Fem teoretiske konstruktioner: Introduktion til bogen "matematikvejledning i gymnasiet". / Niss, Mogens; Jankvist, Uffe Thomas.

    Matematikvejledning i gymnasiet - anvendelse af teori i praksis. Frederiksberg : Frydenlund, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  60. Udgivet

    Forskeres og studerendes mulige udbytte af at læse Springes nye bog om teorier i matematikkens didaktik. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 15, Nr. 3, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Forstering an intimate interplay between research and practice: Danish "maths counsellors" for upper secondary school. / Jankvist, Uffe Thomas ; Niss, Mogens.

    2017. Paper præsenteret ved ICME 13: 13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  62. Udgivet

    Fostering an intimate interplay between theory and practice: Danish "maths counsellors" for upper secondary school. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 25, Nr. 2, 2020, s. 99-118.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Fra Snublesten til Byggesten : Matematikdidaktiske muligheder. / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Frydenlund Academic, 2016. 124 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  64. Udgivet

    Future challenges of mathematics education research in the Nordic region - a young researchers' perspective : Paper based on the panel with the same title at NORMA-11. / Jankvist, Uffe Thomas; Ryve , Andreas; Wæge, Kjersti; van Bommel, Jorryt.

    Proceedings at Norma 11, The Sixth Conference on Mathematics Education in Reykjavík. red. / Guðný Helga Gunnarsdóttir; Freyja Hreinsdóttir; Guðbjörg Pálsdóttir; Markku Hannula; Minna Hannula-Sormunen; Eva Jablonka; Uffe Thomas Jankvist ; Andreas Ryve; Paola Valero; Kjersti Wæge. Reykjavik : Háskólaútgáfan University Press of Iceland, 2011. s. 103-121.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  65. Udgivet

    Historisk fremkomst og moderne anvendelse af Boolsk algebra - et matematikfilosofisk undervisningsforløb til gymnasiet. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Roskilde : Roskilde University, 2011. (Tekster fra IMFUFA; Nr. 487).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  66. Udgivet

    Historisk fremkomst og moderne anvendelse af grafteori - et matematikfilosofisk undervisningsforløb til gymnasiet. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Roskilde : Roskilde University, 2011. (Tekster fra IMFUFA; Nr. 486).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  67. Udgivet

    History and epistemology in mathematics education : proceedings of the Seventh European Summer University. / Barbin, Evelyne (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør); Kjeldsen, Tinne Hoff (Redaktør).

    Danish School of Education, Aarhus University, 2015. 848 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  68. Udgivet

    History and mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; van Maanen, Jan.

    Developing research in mathematics education: twenty years of communication, cooperation and collaboration in Europe. red. / Tommy Dreyfus; Michele Artique; Despina Potari; Susanne Prediger; Kenneth Ruthven. Abingdon : Routledge, 2018. s. 239-253 (New perspectives on research in mathematics education, Bind 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  69. Udgivet

    History of modern applied mathematics in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 29, Nr. 1, 2009, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    History of modern mathematics and/or modern applications of mathematics in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of HPM 2008, 14-18 july, 2008, Mexico City. red. / Constantinos Tzanakis. Mexico City, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  71. Udgivet

    History, Application, and Philosophy (HAPh) Modules in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. red. / Behiye Ubuz. Bind 1 Ankara, Turkey : METU, 2011. s. 323.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  72. Udgivet

    History, application, and philosophy of mathematics in mathematics education : accessing and assessing students’ overview and judgment. / Jankvist, Uffe Thomas .

    Selected regular lectures from the 12th International Congress on Mathematical Education. red. / Sung Je Cho. Cham : Springer, 2015. s. 383-404.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  73. Udgivet

    History, application, and philosophy of mathematics in mathematics education: Accessing and assessing students’ overview and judgment. / Jankvist, Uffe Thomas.

    2012. Paper præsenteret ved 12th International Congress of Mathematics Education, Seoul, Sydkorea.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  74. Udgivet

    History, applications, and philosophy in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas.

    2010. Paper præsenteret ved YESS-5, Sicily, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  75. Udgivet

    History, applications, and philosophy in mathematics education : HAPh - a use of primary sources. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Science & Education, Bind 22, Nr. 3, 2013, s. 635–656.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. Udgivet

    How mathematical knowledge for teaching may profit from the study of history of mathematics. / Mosvold, Reidar ; Jakobsen, Arne ; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 47-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    Hvad søgte de og hvad fandt de? Kombinatoriske løsningsformler til algebraiske ligninger - fra Cardano til Cauchy - Del 2. / Jankvist, Uffe Thomas; Saglanmak, Neslihan.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 53, Nr. 3, 2005, s. 97-111 + 144.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    Hvad søgte de og hvad fandt de? Kombinatoriske løsningsformler til algebraiske ligninger - fra Cardano til Cauchy - Del 1. / Jankvist, Uffe Thomas; Saglanmak, Neslihan .

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 53, Nr. 2, 2005, s. 54-71 + 96.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    Instrumental genesis and proof : understanding the use of computer algebra systems in proofs in textbook. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas.

    Uses of technology in primary and secondary mathematics education: tools, topics and trends. red. / Michael Tabach; Hans-Stefan Siller; Lynda Ball; Paul Drijvers; Silke Ladel; Colleen Vale. Cham : Springer, 2018. s. 375-385 (ICME-13 Monographs).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  80. Udgivet

    Instrumental genesis and proof: understanding the roles of computer algebra systems in textbook proofs. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas.

    2017. Paper præsenteret ved ICME 13: 13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  81. Udgivet

    Instrumental mediations and students’ identities. / Iversen, Steffen Mølleggard; Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas .

    I: Recherches en Didactique des Mathematiques, Bind 38, Nr. 2, 2018, s. 133-155.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet

    Introduction to the papers and posters of TWG23 : implementation of research findings in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Aguilar, Mario Sánchez; Wæge, Kjersti; Ärlebäck, Jonas Bergman.

    Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / T. Dooley; G. Gueudet. 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  83. Udgivet

    Introduction to the papers and posters of WG12: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen; Lawrence, Snezana ; van Maanen, Jan.

    Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education . red. / Behiye Ubuz; Çiğdem Haser; Maria Alessandra Mariotti. Ankara, Turkey : METU & ERME, 2013. s. 1945-1950.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  84. Udgivet

    Introduction to the papers of TWG12: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas ; Lawrence, Snezana; Clark, Kathleen ; Chorlay, Renaud.

    Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Konrad Krainer; Naďa Vondrová. Prague, Czech Republic : Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015. s. 1779-1781.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  85. Udgivet

    Introduction to the papers of WG12: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Lawrence, Snezana; Tzanakis, Constantinos ; van Maanen, Jan.

    Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Marta Pytlak; Tim Rowland; Eva Swoboda. Rzeszów, Poland : University of Rzeszów, 2011. s. 1636-1639.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  86. Udgivet

    Introduction: Theory and research on the role of history in mathematics education. / Furinghetti, Fulvia; Dorier, Jean-Luc; Jankvist, Uffe Thomas; van Maanen, Jan; Tzanakis, Constantinos.

    Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Viviane Durand-Guerrier; Sophie Soury-Lavergne; Ferdinando Arzarello. Lyon, France : Institut National de Recherche Pédagogique, 2010. s. 2679-2681.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  87. Udgivet

    Læringsvanskeligheder i matematik : hvordan kan de forstås og afhjælpes? / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Frederiksberg : Frydenlund, 2017. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  88. Udgivet

    Mars Exploration Rover : Mathematics and people behind the mission. / Jankvist, Uffe Thomas; Toldbod, Bjørn.

    I: Montana Math Enthusiast, Bind 4, Nr. 2, 2007, s. 154-173.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  89. Udgivet

    Matematik. / Lindenskov, Lena; Jankvist, Uffe Thomas.

    PISA 2012: danske unge i international sammenligning. red. / Niels Egelund. København : KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2013. s. 16-70.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  90. Udgivet

    Matematik. / Lindenskov, Lena Brasen; Bach, Cecilie Carlsen; Jankvist, Uffe Thomas.

    PISA 2018: danske unge i en international sammenligning. red. / Vibeke Tornhøj Christensen. København : VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, 2019. s. 247-277.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  91. Udgivet

    Matematik. / Lindenskov, Lena; Thomas Jankvist, Uffe.

    PISA 2015 : Danske unge i en international sammenligning. red. / Vibeke Tornhøj Christensen. København : KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2016. s. 66-82.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  92. Udgivet

    Matematikopfattelser hos 2g'ere : fokus på de ‘tre aspekter'. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: NOMAD nordic studies in mathematics education, Bind 13, Nr. 2, 2008, s. 7-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Accepteret/In press

    Matematikvejledning i gymnasiet : anvendelse af teori i praksis. / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2019. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  94. Udgivet

    Mathematical Knowledge for Teaching Teachers : The case of history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas ; Mosvold, Reidar; Clark, Kathleen M.

    2016. 441-452 Paper præsenteret ved History and Pedagogy of Mathematics 2016, Montpellier, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  95. Udgivet

    Mathematical knowledge for teaching in relation to history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Mosvold, Reidar; Jakobsen, Arne; Fauskanger, Janne.

    2012. 4045-4052 Paper præsenteret ved 12th International Congress of Mathematics Education, Seoul, Sydkorea.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  96. Udgivet

    Mathematics as a Bridge between the Disciplines. Proceedings of MACAS - 2017 Symposium. / Michelsen, Claus (Redaktør); Beckmann, Astrid (Redaktør); Freiman, Victor (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Odense, Denmark : Laboratory for Coherent Education and Learning, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  97. Udgivet

    Mixed notation and mathematical writing in Danish upper secondary school. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas ; Iversen, Steffen Mølleggard.

    Nordic Research in Mathematics Education - Papers of NORMA 17 - The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30 - June 2, 2017. red. / Eva Norén; Hanna Palmér; Audrey Cooke. Göteborg: NCM, 2018. s. 89-98 (Skrifter från SMDF; Nr. 12).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  98. Udgivet

    More Gifted than Gifted - Mathematical Communication Competency as an Indicator for Giftedness. / Weng, Peter; Jankvist, Uffe Thomas.

    Mathematics as a Bridge between the Disciplines. Proceedings of MACAS - 2017 Symposium. red. / C. Michelsen; A. Beckmann; V. Freiman; U.T. Jankvist . Odense, Denmark: Laboratory for Coherent Education and Learning : Laboratorium for Sammenhængende Undervisnings og Læring (LSUL), Syddansk Universitet, 2018. s. 183-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  99. Udgivet

    Mr. Frog challenged by Fermat's last theorem. / Østergaard, Maria Kirstine; Skyggebjerg, Anna Karlskov; Jankvist, Uffe Thomas.

    2020. Paper præsenteret ved MACAS 2019, Montreal, Canada.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  100. Udgivet

    New avenues for history in mathematics education : mathematical competencies and anchoring. / Jankvist, Uffe Thomas; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    I: Science & Education, Bind 20, Nr. 9, 2011, s. 831-862.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Forrige 1 2 Næste