DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Uffe Thomas Jankvist

  1. 2021
  2. Udgivet

    Launching Implementation and Replication Studies in Mathematics Education (IRME). / Jankvist, Uffe Thomas; Aguilar, Mario Sánchez; Misfeldt, Morten ; Koichu, Boris.

    I: Implementation and Replication Studies in Mathematics Education, Bind 1, Nr. 1, 06.2021, s. 1-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  3. E-pub ahead of print

    “Whiteboxing” the content of a formal mathematical text in a dynamic geometry environment. / Jankvist, Uffe Thomas; Geraniou, Eirini.

    I: Digital Experiences in Mathematics Education, 04.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    Designing tasks for a dynamic online environment : Applying Research into Students’ Difficulties with Linear Equations. / Hansen, Morten Elkjær; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Mathematics, Bind 9, Nr. 5, 557, 03.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. E-pub ahead of print

    Illustrating the need for a ‘Theory of Change’ in implementation processes. / Jankvist, Uffe Thomas; Gregersen, Rikke Maagaard; Lauridsen, Sine Duedahl.

    I: ZDM, 02.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Mathematical Representation Competency in Relation to Use of Digital Technology and Task Design : A Literature Review. / Pedersen, Mathilde Kjær; Bach, Cecilie Carlsen; Gregersen, Rikke Maagaard; Højsted, Ingi Heinesen; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Mathematics , Bind 9, Nr. 4, 444, 02.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  7. Udgivet

    CAS from an assessment point of view : Challenges and potentials. / Jankvist, Uffe Thomas; Dreyøe, Jonas; Geraniou, Eirini; Weigand, Hans-Georg; Misfeldt, Morten.

    Mathematics Education in the Digital Age: Learning Practice and Theory. red. / Alison Clark-Wilson; Ana Donevska-Todorova; Eleonora Faggiano; Jana Trgalová; Hans-Georg Weigand. Abingdon : Routledge, 2021. s. 99-120.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Udgivet

    On the notion of ”background and foreground” in networking of theories. / Bach, Cecilie Carlsen; Pedersen, Mathilde Kjær; Gregersen, Rikke Maagaard; Jankvist, Uffe Thomas.

    Sustainable mathematics education in a digitalized world : Proceedings of MADIF 12 The twelfth research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education Växjö, January 14–15, 2020. red. / Yvonne Liljekvist; Lisa Björklund Boistrup; Johan Häggström; Linda Mattsson; Oduor Olande; Hanna Palmér. Göteborg, 2021. s. 163-172 (Skrifter från Svensk Förening för MatematikDidaktisk Forskning; Nr. 15).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  9. 2020
  10. Udgivet

    Developing mathematical knowledge for teaching teachers: Potentials of history of mathematics in teacher educator training. / Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen ; Mosvold, Reidar.

    I: Journal of Mathematics Teacher Education, Bind 23, Nr. 3, 06.2020, s. 311-332.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Upper secondary school students' difficulties with mathematical modelling. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 51, Nr. 4, 05.2020, s. 467-496.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Fem teoretiske konstruktioner : introduktion til bogen "matematikvejledning i gymnasiet". / Niss, Mogens; Jankvist, Uffe Thomas.

    Matematikvejledning i gymnasiet: anvendelse af teori i praksis. red. / Mogens Niss; Uffe Thomas Jankvist. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 11-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  13. Udgivet

    Fostering an intimate interplay between theory and practice: Danish "maths counsellors" for upper secondary school. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 25, Nr. 2, 2020, s. 99-118.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Matematikvejledning i gymnasiet : anvendelse af teori i praksis. / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. 220 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  15. Udgivet

    Mr. Frog challenged by Fermat's last theorem. / Østergaard, Maria Kirstine; Skyggebjerg, Anna Karlskov; Jankvist, Uffe Thomas.

    MACAS in the Digital Era: Proceedings of the 2019 MACAS Symposium, June 18-21, Montréal, Québec. red. / Annie Savard; Rebecca Pearce. Quebec : McGill Faculty of Education, 2020. s. 69-78.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  16. Udgivet

    Reasoning with digital technologies - counteracting students’ techno-authoritarian proof schemes. / Thomsen, Marianne; Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the Tenth ERME Topic Conference (ETC 10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), 16-18 September 2020 in Linz, Austria. red. / Ana Donevska-Todorova; Eleonora Faggiano; Jana Trgalova; Zsolt Lavicza; Robert Weinhandl; Alison Clark-Wilson; Hans-Georg Weigand. Linz : Johannes Kepler University, 2020. s. 483-490.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  17. Udgivet

    Relations between mathematics and programming in school : juxtaposing three different cases. / Misfeldt, Morten ; Jankvist, Uffe Thomas; Geraniou, Eirini; Bråting, Kajsa.

    Proceedings of the Tenth ERME Topic Conference (ETC 10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), 16-18 September 2020 in Linz, Austria. red. / Ana Donevska-Todorova; Eleonora Faggiano; Jana Trgalova; Zsolt Lavicza; Robert Weinhandl; Alison Clark-Wilson; Hans-Georg Weigand. Linz : Johannes Kepler University, 2020. s. 255-262.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  18. Udgivet

    Sewing a skirt : a design for an interdisciplinary activity in mathematics and arts & crafts. / Jankvist, Uffe Thomas; Knudsen, Lars Emmerik Damgaard; Shakoor, Line Rønn.

    MACAS in the digital era: proceedings of the 2019 MACAS symposium, Montreal, Quebec. red. / Annie Savard; Rebecca Pearce. Quebec : McGill Faculty of Education, 2020. s. 26-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  19. Udgivet

    Teknokritisk matematikundervisning : at åbne den skjulte matematik i demokratiets tjeneste. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas.

    Fagdidaktik og demokrati. red. / Claus Haas; Christina Matthiesen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 331-348.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. Udgivet

    “Mathematical Digital Competencies for Teaching” from a networking of theories perspective. / Geraniou, Eirini; Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14, Essen, Germany, 22nd to 25th of July 2019. red. / B Barzel; R Bebernik; L Göbel; M Pohl; H Ruchniewicz; F Schacht; D Thurm. Duisburg : University of Duisburg-Essen, 2020. s. 368-375.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  21. 2019
  22. Udgivet

    Matematik. / Lindenskov, Lena Brasen; Bach, Cecilie Carlsen; Jankvist, Uffe Thomas.

    PISA 2018: danske unge i en international sammenligning. red. / Vibeke Tornhøj Christensen. København : VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, 2019. s. 247-277.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  23. Udgivet

    What happens when CAS-procedures are objectified? the case of "solve" and "desolve". / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten; Aguilar, Mario Sánchez.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 101, Nr. 1, 05.2019, s. 67-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Adapting implementation research frameworks for mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Aguilar, Mario Sánchez; Dreyøe, Jonas; Misfeldt, Morten.

    Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Uffe Thomas Jankvist; Marja Van den Heuvel-Panhuizen; Michiel Veldhuis. Utrecht, The Netherlands : Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, 2019. s. 4405-4412.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  25. Udgivet

    CAS Assisted Proofs in Upper Secondary School Mathematics Textbooks. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten .

    I: REDIMAT - Journal of Research in Mathematics Education, Bind 8, Nr. 3, 2019, s. 232-266.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Digital technologies as a way of making original sources more accessible to students. / Jankvist, Uffe Thomas; Geraniou, Eirini.

    Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8. Oslo, Norway, 2019. s. 107-130 (OsloMet Skriftserie; Nr. 11, Bind 2019).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  27. Udgivet

    Elevers svårigheter att lära sig matematik : hur de kan förstås och avhjälpas. / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Lund : Studentlitteratur, 2019. 154 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  28. Udgivet

    Från stötesten till byggsten : matematikdidaktiske möjligheter. / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Lund : Studentlitteratur, 2019. 130 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  29. Udgivet

    Operationalizing implementation theory in mathematics education research - identifying enablers and barriers in the Swedish “Boost for Mathematics”. / Gregersen, Rikke Maagaard; Lauridsen, Sine Duedahl; Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Uffe Thomas Jankvist; Marja Van der Heuvel-Panhuizen ; Michiel Veldhuis. Utrecht, the Nederlands : Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, 2019. s. 4373-4380.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  30. Udgivet

    Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8. / Barbin, Evelyne (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør); Kjeldsen, Tinne Hoff (Redaktør); Tzanakis, Constantinos (Redaktør).

    Oslo : OsloMet - storbyuniversitetet, 2019. 901 s. (OsloMet Skriftserie; Nr. 11).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  31. Udgivet

    Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør); Van den Heuvel-Panhuizen, Marja (Redaktør); Veldhuis, Michiel (Redaktør).

    Utrecht, the Netherlands : Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, 2019. 4947 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Towards a definition of "mathematical digital competency". / Geraniou, Eirini; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 102, Nr. 1, 2019, s. 29-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Tschirnhaus' transformation : mathematical proof, history and CAS. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten; Aguilar, Mario Sánchez.

    Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8. Oslo, Norway, 2019. s. 319-330 (OsloMet Skriftserie; Nr. 11, Bind 2019).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  34. Udgivet

    Tværfaglige møder mellem matematik og dansk. / Rørbech, Helle; Thomas Jankvist, Uffe; Bremholm, Jesper.

    Tværfaglighed og fagligt samspil. red. / Line Krogager Andersen; Peter Hobel; Sven-Erik Holgersen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. s. 63-85 (Didaktiske studier, Bind 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. 2018
  36. Udgivet

    Counteracting destructive student misconceptions of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Education Sciences, Bind 8, Nr. 2, 53, 06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    A student's perception of CAS-related sociomathematical norms surrounding teacher change in the classroom. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten; Iversen, Steffen Møllegaard.

    5th ERME Topic Conference: Mathematics Education in the Digital Age. red. / Hans-Georg Weigand; Alison Clark-Wilson; Ana Donevska-Todorova; Eleonora Faggiano; Niels Grønbæk; Jana Trgalova. København, Danmark : Københavns Universitet, 2018. s. 131-139.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  38. Udgivet

    A tentative framework for students' mathematical digital competencies. / Geraniou, Eirini; Jankvist, Uffe Thomas.

    Research Proceedings of the 9th British Congress in Mathematics Education. red. / Jennie Golding; Nicola Bretscher; Cosette Crisan; Eirini Geraniou; Jeremy Hodgen; Candia Morgan. Warwick, UK: BSHM, 2018. s. 56-63.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  39. Udgivet

    Communication competency as an indicator for mathematical giftedness. / Weng, Peter; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Philosophy of Mathematics Education Journal, Nr. 34, 2018, s. 1-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Disciplinary competence descriptions for external use. / Jensen, Jens Højgaard; Jankvist, Uffe Thomas .

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 23, Nr. 2, 2018, s. 3-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet

    Disciplines and ways of perception : linking interdisciplinarity and competences. / Jensen, Jens Højgaard; Jankvist, Uffe Thomas.

    Teaching interdisciplinary mathematics. red. / Timothy Sibbald. Champaign, IL : Common Ground Publishing, 2018. s. 119-132 (The learner).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet

    History and mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; van Maanen, Jan.

    Developing research in mathematics education: twenty years of communication, cooperation and collaboration in Europe. red. / Tommy Dreyfus; Michele Artique; Despina Potari; Susanne Prediger; Kenneth Ruthven. Abingdon : Routledge, 2018. s. 239-253 (New perspectives on research in mathematics education, Bind 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  43. Udgivet

    Instrumental genesis and proof : understanding the use of computer algebra systems in proofs in textbook. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas.

    Uses of technology in primary and secondary mathematics education: tools, topics and trends. red. / Michael Tabach; Hans-Stefan Siller; Lynda Ball; Paul Drijvers; Silke Ladel; Colleen Vale. Cham : Springer, 2018. s. 375-385 (ICME-13 Monographs).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  44. Udgivet

    Instrumental mediations and students’ identities. / Iversen, Steffen Mølleggard; Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas .

    I: Recherches en Didactique des Mathematiques, Bind 38, Nr. 2, 2018, s. 133-155.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    Mathematics as a Bridge between the Disciplines. Proceedings of MACAS - 2017 Symposium. / Michelsen, Claus (Redaktør); Beckmann, Astrid (Redaktør); Freiman, Victor (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Odense, Denmark : Laboratory for Coherent Education and Learning, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  46. Udgivet

    Mixed notation and mathematical writing in Danish upper secondary school. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas ; Iversen, Steffen Mølleggard.

    Nordic Research in Mathematics Education - Papers of NORMA 17 - The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30 - June 2, 2017. red. / Eva Norén; Hanna Palmér; Audrey Cooke. Göteborg: NCM, 2018. s. 89-98 (Skrifter från SMDF; Nr. 12).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  47. Udgivet

    More Gifted than Gifted - Mathematical Communication Competency as an Indicator for Giftedness. / Weng, Peter; Jankvist, Uffe Thomas.

    Mathematics as a Bridge between the Disciplines. Proceedings of MACAS - 2017 Symposium. red. / C. Michelsen; A. Beckmann; V. Freiman; U.T. Jankvist . Odense, Denmark: Laboratory for Coherent Education and Learning : Laboratorium for Sammenhængende Undervisnings og Læring (LSUL), Syddansk Universitet, 2018. s. 183-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  48. Udgivet

    Revisiting Hardy’s “Apology” : an interdisciplinary rendezvous between mathematics, literature and literacy. / Thomas Jankvist, Uffe; Bremholm, Jesper; Rørbech, Helle.

    Mathematics as a bridge between the disciplines: Proceedings of MACAS – 2017 Symposium. red. / C. Michelsen; A. Beckmann; V. Freiman; U.T. Jankvist. Odense : Laboratorium for Sammenhængende Undervisnings og Læring (LSUL), Syddansk Universitet, 2018. s. 113-124 11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  49. Udgivet

    The KOM framework's aids and tools competency in relation to digital technologies : a networking of theories perspective. / Jankvist, Uffe Thomas; Geraniou, Eirini; Misfeldt, Morten.

    Proceedings of the fifth ERME Topic Conference (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA). red. / Hans-Georg Weigand; Alison Clark-Wilson; Ana Donevska-Todorova; Eleonora Faggiano; Niels Grønbæk; Jana Trgalova. København, Danmark : Københavns Universitet, 2018. s. 123-130.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  50. 2017
  51. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 1, 12.2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  52. Udgivet

    Introduktion. / Niss, Mogens; Jankvist, Uffe Thomas.

    Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?. red. / Mogens Niss; Uffe Thomas Jankvist. Frederiksberg : Frydenlund, 2017. s. 9-18 1.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  53. Udgivet

    Distance mathematics education as a means for tackling impulse control disorder : the case of a young convict. / Ahl, Linda Marie; Aguilar, Mario Sánchez; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 37, Nr. 3, 2017, s. 27-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 2, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  55. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 3, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  56. Udgivet

    Fagdidaktiske overvejelser om fagprofessionelles brug af elevdata. / Bremholm, Jesper; Berthelsen, Ulf Dalvad; Thomas Jankvist, Uffe; Østergaard, Maria Kirstine.

    Elevers læring og progression: rapport fra et udviklingsprojekt om visualisering af data om elevers læring og progression. red. / Anne-Dorthe Hestbæk; Mette Friis-Hansen. København : VIVE - Viden til velfærd, 2017. s. 49-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  57. Udgivet

    Forstering an intimate interplay between research and practice: Danish "maths counsellors" for upper secondary school. / Jankvist, Uffe Thomas ; Niss, Mogens.

    2017. Paper præsenteret ved ICME 13: 13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  58. Udgivet

    Instrumental genesis and proof: understanding the roles of computer algebra systems in textbook proofs. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas.

    2017. Paper præsenteret ved ICME 13: 13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  59. Udgivet

    Introduction to the papers and posters of TWG23 : implementation of research findings in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Aguilar, Mario Sánchez; Wæge, Kjersti; Ärlebäck, Jonas Bergman.

    Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / T. Dooley; G. Gueudet. 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  60. Udgivet

    Læringsvanskeligheder i matematik : hvordan kan de forstås og afhjælpes? / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Frederiksberg : Frydenlund, 2017. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Philosophy in mathematics education : a categorization of the 'whys'​ and 'hows'. / Jankvist, Uffe Thomas ; Iversen, Steffen Møllegaard.

    Using the philosophy of mathematics in teaching undergraduate mathematics. red. / Bonnie Gold; Carl E. Behrens; Roger A. Simons. Washington : Mathematical Association of America, 2017. s. 3-13 (MAA Notes; Nr. 86).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  62. Udgivet

    Problem solving in the borderland between mathematics and physics. / Jensen, Jens Højgaard; Niss, Martin; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 48, Nr. 1, 2017, s. 1-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Prototypiske situationer med brug af datavisualisering i skolen. / Bremholm, Jesper; Jankvist, Uffe Thomas; Berthelsen, Ulf Dalvad; Holst, Finn.

    København : Aarhus Universitet, DPU, 2017. 54 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  64. Udgivet

    Revisiting Hardy’s “Apology” : an interdisciplinary rendezvous between mathematics, literature and literacy. / Bremholm, Jesper; Thomas Jankvist, Uffe; Rørbech, Helle.

    2017. Abstract fra Mathematics and its Connections to the Arts and Sciences, Emdrup, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  65. Udgivet

    The notion and role of “detection tests” in the Danish upper secondary “maths counsellor” programme. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Thérèse Dooley; Ghislaine Gueudet. Dublin, Irland : Institute of Education, Dublin City University, Ireland, and ERME, 2017. s. 3825-3832.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  66. 2016
  67. Udgivet

    Editorial. / Palmér, Hanna; Björklund, Camilla; Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 4, 2016, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  68. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 2, 2016, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  69. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 1, 2016, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  70. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 21, Nr. 3, 2016, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  71. Udgivet

    Fra Snublesten til Byggesten : Matematikdidaktiske muligheder. / Niss, Mogens (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør).

    Frydenlund Academic, 2016. 124 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  72. Udgivet

    Introduktion. / Niss, Mogens Allan; Jankvist, Uffe Thomas.

    Fra snublesten til byggesten. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. s. 5-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  73. Udgivet

    Matematik. / Lindenskov, Lena; Thomas Jankvist, Uffe.

    PISA 2015 : Danske unge i en international sammenligning. red. / Vibeke Tornhøj Christensen. København : KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2016. s. 66-82.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  74. Udgivet

    Mathematical Knowledge for Teaching Teachers : The case of history in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas ; Mosvold, Reidar; Clark, Kathleen M.

    2016. 441-452 Paper præsenteret ved History and Pedagogy of Mathematics 2016, Montpellier, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  75. Udgivet

    Primary historical sources in the teaching and learning of mathematics : short and long term effects. / Jankvist, Uffe Thomas.

    Proceedings of MACAS-2015: International Symposium of Mathematics and its Connections to the Arts and Sciences. red. / A. Beckman; V. Freiman; C. Michelsen. Hildesheim : Verlag Franzbecker, 2016. s. 6-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  76. Udgivet

    Teachers’ beliefs about the discipline of mathematics and the use of technology in the classroom. / Misfeldt, Morten; Jankvist, Uffe Thomas ; Aguilar, Mario Sánchez.

    I: International Electronic Journal of Mathematics Education, Bind 11, Nr. 2, 2016, s. 395-419.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    The didactical contract surrounding CAS when changing teachers in the classroom. / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten; Marcussen, Anders .

    I: REDIMAT - Journal of Research in Mathematics Education, Bind 5, Nr. 3, 2016, s. 263-286.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. 2015
  79. Udgivet

    Analysing the use of history of mathematics through MKT. / Jankvist, Uffe Thomas; Mosvold, Reidar; Fauskanger, Janne; Jakobsen, Arne.

    I: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Bind 46, Nr. 4, 07.01.2015, s. 495-507.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    A framework for designing a research-based “maths counsellor” teacher programme. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 90, Nr. 3, 2015, s. 259-284.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    CAS-induced difficulties in learning mathematics? / Jankvist, Uffe Thomas; Misfeldt, Morten.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 35, Nr. 1, 2015, s. 15-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet

    Changing students' images of "mathematics as a discipline". / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Journal of Mathematical Behavior, Bind 38, Nr. June, 2015, s. 41-56.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Designing a research-based 'maths counsellor' program for Danish upper secondary teachers. / Jankvist, Uffe Thomas; Niss, Mogens.

    Nordic research in mathematics education: Proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014. red. / Harry Silfverberg; Tomi Kärki; Markku S. Hannula. Turku, Finland, 2015. s. 110-119 (Studies in Subject Didactics, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  84. Udgivet

    ESU7 (2014) Proceedings presentation. / Barbin, Evelyne; Jankvist, Uffe Thomas; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    History and Epistemology in Mathematics Education - Proceedings of the Seventh European Summer University. red. / Evelyne Barbin; Uffe Thomas Jankvist; Tinne Hoff Kjeldsen. Copenhagen : Danish School of Education, Aarhus University, 2015. s. 17-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  85. Udgivet

    Editorial. / Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 2, 2015, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  86. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 1, 2015, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  87. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on research on mathematics textbooks in the Nordic and Baltic countries. / Grevholm, Barbro; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 20, Nr. 3-4, 2015, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  88. Udgivet

    Educating mathematics teacher educators : a competency-based course design. / Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    Nordic research in mathematics education: proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014. red. / Harry Silfverberg; Tomi Kärki; Markku S. Hannula. Turku, Finland : The Finnish Research Association for Subject Didactics, 2015. s. 81-90 (Studies in Subject Didactics; Nr. 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  89. Udgivet

    Exposure to primary historical sources in undergraduate studies : The case of Julius. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Education Sciences, Bind Special issue, 2015, s. 152-171.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  90. Udgivet

    History and epistemology in mathematics education : proceedings of the Seventh European Summer University. / Barbin, Evelyne (Redaktør); Jankvist, Uffe Thomas (Redaktør); Kjeldsen, Tinne Hoff (Redaktør).

    Danish School of Education, Aarhus University, 2015. 848 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  91. Udgivet

    History, application, and philosophy of mathematics in mathematics education : accessing and assessing students’ overview and judgment. / Jankvist, Uffe Thomas .

    Selected regular lectures from the 12th International Congress on Mathematical Education. red. / Sung Je Cho. Cham : Springer, 2015. s. 383-404.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  92. Udgivet

    Introduction to the papers of TWG12: History in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas ; Lawrence, Snezana; Clark, Kathleen ; Chorlay, Renaud.

    Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Konrad Krainer; Naďa Vondrová. Prague, Czech Republic : Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015. s. 1779-1781.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  93. Udgivet

    Report from the CERME-9 thematic working group on 'History in Mathematics Education. / Jankvist, Uffe Thomas; Chorlay, Renaud; Clark, Kathleen ; Lawrence, Snezana.

    I: HPM Newsletter, Nr. 89, 2015, s. 10-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetter

  94. Udgivet

    Teaching history in mathematics education to future mathematics teacher educators. / Jankvist, Uffe Thomas .

    Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education. red. / Konrad Krainer; Naďa Vondrová. Prague, Czech Republic : Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015. s. 1825-1831.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  95. 2014
  96. Udgivet

    'Whys' and 'Hows' of using philosophy in mathematics education. / Jankvist, Uffe Thomas; Iversen, Steffen Møllegaard.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 205-222.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. Udgivet

    A historical teaching module on 'the unreasonable effectiveness of mathematics' : Boolean algebra and Shannon circuits. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: BSHM Bulletin: Journal of the British Society for the History of Mathematics, Bind 29, Nr. 2, 2014, s. 120-133.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  98. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 1, 2014, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  99. Udgivet

    Editorial - Thematic issue on Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) in the Nordic Region. / Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 19, Nr. 3-4, 2014, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  100. Udgivet

    How mathematical knowledge for teaching may profit from the study of history of mathematics. / Mosvold, Reidar ; Jakobsen, Arne ; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 47-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  101. Udgivet

    On the use of primary sources in the teaching and learning of mathematics. / Jankvist, Uffe Thomas.

    International Handbook of Research in History, Philosophy and Science Teaching. red. / Michael R. Matthews. Bind 3 Dordrecht : Springer, 2014. s. 873-908.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  102. Udgivet

    PISA-undersøgelsen - kan den bruges til noget? / Lindenskov, Lena; Jankvist, Uffe Thomas; Fink, Klaus.

    I: Matematik: tidsskrift for regne- og matematiklærere, Bind 42, Nr. 2, 2014, s. 18-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  103. Udgivet

    Special issue on History and philosophy of mathematics in mathematics education. / Katz, Victor J.; Jankvist, Uffe Thomas; Fried, Michael N.; Rowlands, Stuart.

    I: Science & Education, Bind 23, Nr. 1, 2014, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  104. Udgivet

    Teachers' mathematical knowledge for teaching in relation to the inclusion of history of mathematics in teaching. / Smestad, Bjørn; Jankvist, Uffe Thomas; Clark, Kathleen .

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 19, Nr. 3-4, 2014, s. 169-183.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  105. Udgivet

    The use of original sources and its potential relation to the recruitment problem. / Jankvist, Uffe Thomas.

    I: For the Learning of Mathematics, Bind 34, Nr. 3, 2014, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  106. 2013
  107. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 1, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  108. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku; Häggström, Johan ; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 2, 2013, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  109. Udgivet

    Editorial. / Hannula, Markku ; Häggström, Johan; Jankvist, Uffe Thomas; Juter, Kristina; Rønning, Frode.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 18, Nr. 3, 2013, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

Forrige 1 2 Næste